اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

80 درصد آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی 80 درصد آسیب‌دیدگان زلزله را تشکیل می‌دهند.

80 درصد آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده اهر با بیان اینکه بهره‌برداران بخش کشاورزی 80 درصد آسیب‌دیدگان زلزله را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بیشترین خسارت بخش کشاورزی در زلزله اخیر نیز مربوط به بخش دامپروری بوده است.

وی با بیان اینکه کار فنس‌کشی و ساماندهی احشام سرگردان زلزله‌زدگان در حال انجام است، افزود: لازم است بهره‌برداران زلزله‌زده در این مورد هیچ نگرانی به خود راه ندهند و مطمئن باشند که خادمان آنها در این سازمان با تمام توان در پی رفع و رجوع مشکلات هستند.

محمدیان با بیان اینکه جلسات کارگروه مخاطرات کشاورزی مناطق زلزله‌زده به صورت موردی در هر یک از شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان برگزار و بسته به مشکلات هر منطقه تصمیم‌گیری می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه اماکن دامی بیشترین خسارت را در این شهرستان‌ها متحمل شده‌‌اند، دولت تسهیلات کم‌بهره برای ساخت مجدد این زیرساخت‌ها تامین می‌کند تا در فصل زمستان اماکن دامی مقاوم برای نگهداری احشام مهیا باشد.

*زلزله 4 هزار راس دام سبک و سنگین را تلف کرد

وی با اشاره به اینکه شغل عمده مردم این مناطق زراعت و دامداری بوده است، گفت: کارگروه مخاطرات کشاورزی  برای بررسی میزان خسارت و همچنین اقدامات پیشگیری و حفظ شرایط کشاورزی و بازسازی اماکن تخریب‌ شده تشکیل شده است؛ این کارگروه میزان دام‌های تلف‌شده را صورت‌برداری کرده و تاکنون بیش از 4 هزار راس دام سبک و سنگین در این مناطق تلف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه براساس بررسی‌های میدانی به عمل آمده بیش از 220 کیلومتر کانال‌های انتقال آب بر اثر این حادثه تخریب شده‌اند، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر با نصب لوله‌های انتقال آب، در مناطق حادثه‌دیده باغات بهره‌برداران آبیاری شود تا محصولات سردرختی از بین نرود.

وی با بیان اینکه تعدادی از اماکن دامی و استخر‌های پرورش ماهی، مزارع و باغات این مناطق زیرپوشش بیمه بوده‌اند که خسارت‌ آنها از بیمه دریافت می‌شود، افزود: بخش‌هایی که زیرپوشش بیمه نبوده‌اند، میزان خسارات آنها به ستاد حوادث غیرمترقبه و بحران اعلام شده و در مورد آنها نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد؛ با تدابیر اندیشیده شده بخش کشاورزی و کشاورزان این منطقه با کمترین مشکل مواجه باشند و به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول