اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

مساجد به طور اصولی احیا شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: مساجد به عنوان پایگاه اصلی اسلام و جایگاه توسعه فرهنگ اسلامی باید به طور اصولی احیا شوند.

مساجد به طور اصولی احیا شوند

حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی به مناسبت 31 مرداد روز جهانی مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: شایسته است که برای داشتن مسجد ایده‌آل و مورد نظر اسلام که پرورشگاه انسان‌های وارسته از دام شیاطین است، از سوی تمام آحاد جامعه و مسئولان باید تلاش‌های درخور توجه انجام شود.

وی افزود: اگر مساجد به عنوان یک منظومه با زندگی مردم تناسب پیدا کند، می‌توان زمینه فرهنگ حضور آحاد جامعه را سامان بخشید.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به جایگاه مسجد در جامعه اسلامی اذعان کرد: مسجد مکان و پایگاهی است که برای انجام برنامه‌های مختلف اسلامی قرار داده شده و در واقع خانه عمومی تمام مسلمانان بوده که دارای قداست، ارزش و احترام خاصی است.

موسوی سخن، موعظه و سلوک روحانیون را سبب فرهنگ‌سازی حضور جوانان در مساجد دانست و خاطرنشان کرد: روحانیون مساجد با معنویت و خردمندی می‌توانند تکیه‌‌گاه جوانان باشند به شرطی که به شبهات، سوالات و دغدغه‌های آنان پاسخ مناسب و منطقی دهند.

وی بیان کرد: زمانی که سوالی د‌ر عمق جان و روح جوان مطرح شود و او با تمام وجود در جست و جوی پاسخ برآید، می‌بیند که مسجد پناهگاه اوست و امام جماعت مسجد همانند پدری است که به او اعتماد می‌کند.

امام جمعه شهر آبیک کاشی‌کاری و معماری اسلامی و ایرانی مساجد، تزئین فضای درونی مساجد با آیات و روایات، برخورد مناسب و رفتار شایسته هیئت امنا و روحانی مساجد با جوانان، اجرای برنامه‌‌‌های فرهنگی و هنری جذاب و پویا، فعال بودن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال و وجود موذنان خوش صدا را در جذب اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان به سمت مساجد راه‌گشا دانست و تصریح کرد: حضور پررنگ مردم د‌ر مساجد به‌ویژه اجرای برنامه‌های اجتماعی فتنه‌های دشمنان را دفع، توطئه‌های آنان را خنثی و نقشه‌هایشان را نقش برآب می‌کند.

موسوی یادآور شد: حضو‌ر در مساجد در هویت‌بخشی انسان نقش بسزایی دارد که می‌طلبد به عنوان یک مسلمان حضور‌مان در خانه‌های خدا پرشورتر و گسترده‌تر باشد.

وی مساجد را محل نزول و عروج فرشتگان الهی عنوان کرد و گفت: دشمنان از حضور مسلمانان در مساجد به ترس و وحشت می‌افتند بنابراین مساجد خاکریز مسلمانان در مقابله با دشمنان است.

امام جمعه شهر آبیک مساجد را پایگاه عظمت، جلال و قداست اسلام و مسلمانان ذکر کرد و افزود: مساجد نمودار عبودیت و بندگی انسان در برابر خداوند متعال هستند که باید تمام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و اقتصادی مسلمانان در این پایگاه الهی اجرا و مشکلات مسلمانان نیز در این مکان مقدس حل و فصل شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول