اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

مساجد فطری‌ترین پایگاه‌های اتحاد بین مسلمانان هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: مساجد فطری‌ترین پایگاه‌های اتحاد و همدلی بین مسلمانان هستند.

مساجد فطری‌ترین پایگاه‌های اتحاد بین مسلمانان هستند

آیت‌الله علی اسلامی امروز به مناسبت روز جهانی مساجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های ایمان و عشق الهی هستند، اظهار کرد: مسلمانان باید با عمل به فرموده صریح قرآن کریم و دین مبین اسلام در راستای ایجاد اتحاد و برادری بین خود قدم برداشته و همواره در پی شکست کفار و منافقان باشند.

وی افزود: مساجد فطری‌ترین جایگاه‌های اتحاد و برادری میان امت‌های اسلامی هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز در حال گسترش دین مبین اسلام در جهان و بین ملت‌های غربی است، تصریح کرد: به هر اندازه که تعالیم و عرصه‌های بلند ایمان در بین ملت‌ها و حکومت‌های اسلام زنده و پویا‌تر باشد به همان اندازه نیز رشد و رونق اسلامی رقم خورده و تمام ملت‌های مسلمان سربلند می‌شوند.

اسلامی‌ ادامه داد: امت‌های اسلامی در مساجد به راحتی و آرامش می‌توانند گرد‌هم آمده و مشکلات و موانع احتمالی را حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه انسجام در مساجد از بین برنده کدورت‌ها و موانع است، عنوان کرد: ارزش‌های معنوی و اخلاقی که از درون مسجد در بین حکومت و جامعه اسلام رواج می‌یابد بسیار گسترده و عمیق بوده و سبب استحکام و تقویت مبانی و اصول اعتقادی و اخلاقی می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه کسانی که به مساجد می‌روند پیدا می‌کنند، لازم است که از حیث جنابت و گناه پاک و تطهیر شده‌ باشند، تصریح کرد: مساجد همواره سوق‌دهنده انسان‌ها به سوی پاکی و زیبایی‌ها هستند.

اسلامی ادامه داد: در معرفت و فلسفه اسلام آمده است کسانی که در طول ایام زندگانی خویش در فکر و اندیشه آباد کردن همه‌جانبه مساجد باشند، خداوند متعال نیز ‌در دنیای آخرت منزل حقیقی آنان را آباد کرده و بهترین اجر و مزد را نصیب آنان می‌گرداند.

وی با بیان اینکه سه دسته در روز محشر از انسان‌ها به محضر الهی گله‌مند می‌شوند، ابراز کرد: گروه نخست قرآن کریم است که در روز جزا به نطق آمده و از افراد منحرف و غیرخدایی عرض شکایت و گله‌مندی می‌کند.

امام جمعه شهرستان تاکستان ادامه داد: دومین گروه از پرسش‌کنندگان نیز گروه‌های مختلف عالمان و پرهیزکاران دینی هستند که به خاطر بی‌اطلاعی و غفلت انسان‌ها از دست‌یابی و کسب معرفت از انسان‌ها اظهار شکایت می‌کنند.

اسلامی اضافه کرد: گروه آخر نیز پایگاه‌های دینی و مساجد هستند که انسان‌ها و به‌ویژه مسلمانان از فضل و عنایت چنین مکان‌هایی غافل شده‌‌ و همواره از مساجد دوری کرده‌اند، این دسته نیز به نطق آمده و انسان‌ها را مواخذه می‌کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول