اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

توسعه مساجد حمایت مسئولان را می‌‌‌طلبد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسجد نقش کلیدی در ترویج ارزش‌های دین اسلام میان مسلمانان دارد که در این راستا باید مسئولان نظام اهتمام بیشتری برای توسعه و آبادانی مساجد داشته باشند.

توسعه مساجد حمایت مسئولان را می‌‌‌طلبد

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی امروز به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین پایگاه در ترویج فرهنگ دینی است، اظهار کرد: با حمایت‌های مالی و معنوی و فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مساجد می‌توان بهره‌وری مطلوبی از این مکان مقدس کرد.

وی ادامه داد: مسجد نقش اساسی در تقویت دینداری، رشد فضایل اخلاقی و ارزش‌های اسلامی بین آحاد جامعه دارد که بر این اساس باید امکانات مساجد را بیش از گذشته ارتقا داد تا تعداد بیشتری از اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان به مساجد جذب شوند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه مسجد پایگاه استراتژیک در دنیای اسلام بود که از آغاز دین مبین اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است، ابراز کرد: نخستین قدمی که برای ساخت مسجد برداشته شد، این مکان مقدس را به پایگاه حکومتی و پاتوق مسلمانان تبدیل کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مسجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه انجام فعالیت‌های گوناگون مذهبی و دینی در حکومت نوپای اسلام بود، اذعان کرد: تصمیم‌های مهم اسلام در زمینه‌های مختلف فرهنگی و نظامی در این مکان مقدس گرفته می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: مسجد پایگاه تبلیغ دین اسلام و آموزش مفاهیم اسلامی به نمازگزاران است که با انجام دادن این امر این ارزش‌ها بین آحاد جامعه گسترش چشم‌گیری می‌یابد.

مسئولان اقدامات لازم را برای ترویج فرهنگ مذهبی انجام دهند

وی با بیان اینکه امروز مسجد بیش از گذشته در فرهنگ‌سازی مذهبی بین مردم نقش دارد، گفت: باید با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند برای ترویج فرهنگ دینی در این مکان مقدس اقدامات لازم توسط مسئولان صورت گیرد.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه مسجد مهم‌ترین پایگاه توحید و همبستگی نمازگزاران است، خاطرنشان کرد: این مکان مقدس از صدر اسلام مرکز عبادت، اجتماع و پایگاه وحدت مسلمانان بوده که با ایجاد این وحدت همیشه در برابر دشمنان اسلام پیروز بودند از این رو باید به توسعه مساجد اهمیت ویژه‌ای داد.

این مسئول با بیان اینکه در دین اسلام به رفت‌ و آمد به مسجد و انس گرفتن با مسجد بسیار سفارش شده است، اظهار کرد: آحاد جامعه باید انس و ارتباط خودشان را با این مکان مقدس افزایش دهند تا بتوانند با پروردگارشان راحت‌تر ارتباط معنوی برقرار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: آحاد جامعه با حضور در مسجد یکدیگر را ملاقات و از حال یکدیگر با خبر می‌شوند و در صورت داشتن مشکلات، یکدیگر را در برطرف کردن این مشکلات یاری می‌کنند که این رفتار می‌تواند وحدت و همبستگی را بین آنان برقرار کند.

با ترویج ارزش‌های مذهبی بین مردم می‌توان جامعه‌ سالمی ایجاد کرد

نعمت‌اللهی با بیان اینکه با انجام دادن فعالیت‌های مذهبی در مسجد و ترویج آن در بین مردم می‌توان زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم کرد، ابراز کرد: با انجام دادن این فعالیت‌ها رشد اخلاق معنوی در بین آحاد جامعه افزایش می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: با تحقق این امر رفتار و ارتباط  اقشار مختلف جامعه با یکدیگر منسجم‌تر و جامعه سالمی ایجاد می‌شود و ایجاد چنین جامعه‌ای می‌تواند زمینه‌ ظهور امام زمان (عج) باشد.

این مسئول اذعان کرد: انسان در مسجد با خدا، اولیای خدا، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) راحت‌تر ارتباط  برقرار می‌کند و همچنین در این مکان مقدس زمینه استفاده آنان از معارف دینی بیشتر است و بهتر می‌توانند از این معارف بهره بگیرند.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه مسجد یک پایگاه فرهنگی برای مؤمنان است، خاطرنشان کرد: نمازگزاران با جمع شدن در این مکان مقدس اعمال عبادی و توحیدی خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه روحانیون در مساجد در مباحث مختلف دینی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سخنرانی می‌کنند، اذعان کرد: نمازگزاران می‌توانند با استفاده از سخنرانی‌های روحانیون اطلاعات خود را در مسایل مختلف جامعه ارتقا دهند و در مواجه شدن با مشکلات در این زمینه‌ها می‌توانند بهترین راهکار را اتخاذ کرده تا مشکل به نحو مطلوبی برطرف شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول