اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عملیات امداد و نجات هلال‏احمر

3 نوجوان در کوهستان‏های دماوند از مرگ نجات یافتند

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از نجات سه نوجوان از سقوط و مرگ حتمی در مناطق کوهستانی این شهرستان با اجرای عملیات امداد و نجات خبر داد.

3 نوجوان در کوهستان‏های دماوند از مرگ نجات یافتند

حمید فرهادی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: روز گذشته سه نوجوان و نوجوان کم‌تجربه به ارتفاعات منطقه روستایی "دهنار" از بخش مرکزی شهرستان دماوند صعود می‏کنند.

وی ادامه داد: این نوجوانان در بازگشت به جای انتخاب مسیر ساده و امن با بی‏تجربگی از راهی صخره‏ای استفاده می‏کنند.

فرهادی اضافه کرد: یکی از افراد این گروه پس از رسیدن به محل صخره‏ای مسیر بازگشت، به پرتگاه نزدیک شده و در سرازیری تند 80 درجه‏ای آن گرفتار می‏شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند افزود: نفر دوم برای نجات هم‌گروهی گرفتار خود اقدام اما وی نیز در مقاطع بالاتر همان مسیر از ادامه حرکت به جلو و حتی بازگشت به عقب بازمی‏ماند.

وی ادامه داد: فرد سوم نیز برای کمک‏رسانی به محل روستا مراجعه و برخی از اهالی را به آن منطقه گسیل می‏دارد.

فرهادی گفت: اهالی نیز نفر دوم را با استفاده از وسایلی مانند طناب و سود جستن از تجربه خود به محل امن انتقال داده و وی را نجات می‏دهند؛ اما راهی برای نجات نفر اول نبود.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اضافه کرد: در این لحظه با جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند و گروه امداد و نجات تماسی برقرار و وضع موجود گزارش داده می‏شود.

وی ادامه داد: بلافاصله یک تیم امداد شش نفره به روستای دهنار اعزام و با تشکیل گروه امداد و نجات این نوجوان از مرگ حتمی نجات پیدا می‏کند.

فرهادی افزود: شیب این منطقه به حدی تند بود که امکان صعود از مقاطع زیرین وجود نداشت و صخره‏های سست نیز امور امداد و نجات را با مشکل بسیاری مواجه می‏ساخت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: علاوه بر این، سقوط سنگ‏های صخره‏های شنی منطقه در اندازه‏های مختلف نیز امدادگران را با خطرات جدی مواجه می‏ساخت اما به هر ترتیب این سه نوجوان سالم به محلی امن انتقال داده شدند.

وی از تلاش بسیجی‏وار امدادگران مجموعه جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند و همه افرادی که در این عملیات دشوار و نجات سه کوهنورد ناشی از خطر مرگ حتمی شرکت کردند قدردانی نمود.

فرهادی به علاقه‏مندان به حضور در نواحی کوهستانی توصیه کرد که از صعود بدون هماهنگی هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند و سایر نهادهای ذی‏ربط جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ک20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول