اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

دانشگاه‎ها پشتوانه فکری ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: دانشگاه‎ها پشتوانه فکری ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند.

دانشگاه‎ها پشتوانه فکری ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حیدرعلی احمدی عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‎ها با ارائه راهکارهایی علمی ‌می‎توانند روش‎های درمانی جدید مواد مخدر در جهان را احصا و در شهرستان بومی کنند.

وی رویکرد اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر را آموزشی و فرهنگی با محوریت برنامه‌های پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: نقش کمیته فرهنگی و پیشگیری با مسئولیت بهزیستی از همه کمیته‌های ستاد مهم‌تر است. 

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های اصلی استان و شهرستان است خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام دبیر ستاد استانی جمع‌آوری معتادان تزریقی و کارتن خواب‌ها آمار جرایم شهرستان به ویژه سرقت‎ها را به شدت کاهش داده است و این نشان از رابطه مستقیم میزان مصرف موادمخدر و تعداد جرایم به ویژه سرقت و کیف‎قاپی است.

رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تا پایان شهریور باید همه کارتن‌خواب‎ها و معتادان پرخطر شهرستان توسط انتظامی جمع‌آوری شوند و برای درمان به اردوگاه توسکستان اعزام شوند افزود: تاکنون 120 نفر از معتادان پرخطر شهرستان به این اردوگاه اعزام شده‌اند که 90 نفر جذب اردوگاه توسکستان شده‌اند.

احمدی همچنین خاطر نشان کرد: اگر چه مسئله جمع‌آوری معتادان پرخطر حلال تمام مشکلات مربوط به مواد مخدر نیست اما تشکل‎های مردم نهاد در پیشگیری و درمان معتادان باید تقویت شوند.

وی اظهار داشت: باید تمام اقدامات از جمله برنامه‌های تدوین شده کارگروه شهرستانی به موقع اجرایی شود و گزارش عملکرد دستگاه‎های اجرایی به کمیته‌های اصلی کارگروه مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارائه شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول