اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع راهپیمایان قمی ـ 2

وحدت حول محور رهبری مبنای همه انقلابیون باشد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر سیاسی، وحدت حول رهبری آیت‌الله خامنه‌ای،‌ باید مبنای همه انقلابیون باشد.

وحدت حول محور رهبری مبنای همه انقلابیون باشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم ‌علی لاریجانی در جمع راهپیمایان روز قدس در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: بیداری اسلامی و ذلت اسرائیل موجب شده است که دشمنان عمیق‌تری بر سر راه انقلاب و توده‌های مسلمانان ظاهر شوند.

وی افزود: اگر کسی امروز اینگونه برداشت کند که ماجراجویی‌های آمریکا به دلیل مسائل هسته‌ای ایران است ساده‌لوحانه فکر می‌کند بلکه آنها درک کرده‌اند که ایران نقشه‌های شومشان را در منطقه‌ خنثی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی بر اساس اطلاعات به دست آمده ماموران اطلاعاتی برخی کشورهای مرتجع منطقه در جریان جنگ 33 روزه اطلاعاتی به اسرائیل داده بودند گفت: اکنون نیز در سوریه،‌ غرب و کشورهای زبون منطقه جمع شده‌اند تا حمایت سوریه از مقاومت را تلافی کنند.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا گفته است فکر نمی‌کردیم عمر حکومت بشار اسد این قدر طولانی شود و این امر به خاطر ایران است و در واقع آمریکا قصد دارد جمهوری اسلامی را در مقابل کشورهای منطقه قرار دهد هر چند ما باکی از این مسئله نداشته و از حمایت از حق به تنهایی خسته نیستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضع ایران ماجراجویانه نیست بلکه ما به دنبال آرامش هستیم و قصد داریم مسلمانان را بیدار سازیم و غرب نیز نباید به دنبال تحقیر مسلمانان باشد.

وی با طرح این سوال که این چه حقوق بشری است که در بحرین هر 30 هزار شیعه یک کرسی در مجلس دارند و هر پنج هزار سنی نیز همین سهم را دارند گفت: خجالت‌آور است که آمریکا به دلیل استقرار پایگاه‌های نظامی خود در این کشور، برای ورود تانک‌های سعودی و سرکوب مردم چراغ سبز نشان دهد.

لاریجانی ادامه داد: برگزاری جلسه اضطراری در مکه و افتخار به تعلیق عضویت سوریه چیزی جز دریوزگی در دربار استکبارگران نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از اصلاحات در سوریه دفاع می‌کند گفت: مردم این کشور باید بر اساس انتخابات کشور خود را اداره کنند اما آیا کشورهایی که سلاح وارد سوریه کرده‌اند به دنبال دموکراسی هستند؟

وی ادامه داد: برخی از این کشورها خود دارای نظام پادشاهی هستند و حکومت دیکتاتوری دارند اما به قول خود برای ایجاد دموکراسی در سوریه سلاح وارد این کشور می‌کنند.

لاریجانی گفت: به گفته یکی از وزرای اروپایی مسئله غرب با ایران انرژی هسته‌ای نیست بلکه به این دلیل است که طرح‌های سازش توسط ایران بر هم خورده است.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی آخرین شرارت‌ها علیه ایران به شمار می‌رود هر چند گاهی اشتباهاتی مانند گرانی‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد که علاوه بر فشار به مردم موجب برداشت غلط دشمنان شده و موجب می‌شود که تصور کنند فشارها تاثیرگذار بوده و آنها را بیشتر کنند.

لاریجانی با اشاره به برخی اشتباهات اقتصادی در داخل کشور بیان داشت: باید بر روی اقتصاد داخلی تمرکز کنیم تا بتوانیم شگردهای شیطانی آمریکا را خنثی کنیم و مقام معظم رهبری نیز به درستی فرمودند «برای مبارزه با تورم و گرانی و نیز ایجاد اشتغال، رونق ملی را محور کار قرار دهیم» و این امر کلید باز کردن مکر دشمنان محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نقدینگی موجود در کشور به جای ارز و طلا به سمت تولید هدایت شود اشتغال بیشتر را در پی خواهد داشت گفت: اقتصاد ایران باید عمومی شده و تسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار گیرد ضمن اینکه از اتکا به واردات نیز باید پرهیز کرد.

وی تاکید کرد: از نظر سیاسی، وحدت حول رهبری آیت‌الله خامنه‌ای،‌ باید مبنای همه انقلابیون باشد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول