اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خوشنویسان مازندران

بابل میزبان سومین کتابت وحی مازندران شد

خبرگزاری فارس: سومین همایش بزرگ کتابت وحی با عنوان «تجلی هنر در کتابت وحی» با حضور خوشنویسان سراسر استان مازندران در کتابخانه عمومی شهیدان نجاریان شهرستان بابل برگزار شد.

بابل میزبان سومین کتابت وحی مازندران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، همزمان با ماه مبارک رمضان، هنرمندان خوشنویس مازندرانی در کتابخانه عمومی شهیدان نجاریان بابل دور هم جمع شدند و به کتابت وحی پرداختند.

در این همایش مسئولان استانی از جمله معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولان شهرستانی به چشم می‌خوردند که از فضای معنوی موجود و شرکت هنرمندان بنام و صاحب قلم استان بسیار اظهار رضایت و تقدیر داشتند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بابل هدف از برگزاری این همایش را گرامیداشت ماه بندگی و روزه، ایجاد فضایی برای شناخت خوشنویسان و آشنایی با هنرمندان عرصه کتابت مازندران عنوان کرد و گفت: ما در برگزاری این همایش به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی در هنر ایرانی و ترغیب نسل جوان و علاقه‌مند به خوشنویسی برای ورود حوزه‌های قرآنی بودیم.

هابیل طهماسبی تصریح کرد: بهترین نکته‌ای که در همایش کتابت وحی می‌توان به آن اشاره کرد این است که افزایش کاربران رایانه‌ای با سلایق متفاوت و استفاده از خطوط جدید نستعلیق و شکسته نستعلیق در فونت رایانه‌ها، هنرمندان خوشنویس نشان دادند که رایانه‌ها هیچگاه نمی‌توانند جای قلم و دوات را بگیرند.

وی افزود: هنرمند خوشنویس با نوشتن حرف به حرف واژه‌ها احساس نزدیکی به آفریدگار و خلاقیت را با تمام وجود حس می‌کند و از آن لذت می‌برد، بنابراین، این احساس ارزشمند هیچگاه جای خود را به ابزار مصنوعی نمی‌دهد.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول