اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بهشهر برگزار شد

همایش کتابت وحی با حضور 100 خوشنویس مازندرانی

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ «تجلی هنر در کتابت وحی» با حضور بیش از یکصد خوشنویس مازندرانی در خلیل‌شهر بهشهر برگزار شد.

همایش کتابت وحی با حضور 100 خوشنویس مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، همزمان با ماه مبارک رمضان، هنرمندان خوشنویس مازندرانی صبح امروز در جمعی صمیمی در مسجد جامع خلیل شهر بهشهر دور هم جمع شدند و به کتابت وحی پرداختند.

در این همایش، مسئولان استانی از جمله معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار و برخی مدیران بهشهری به چشم می‌خوردند که از فضای معنوی موجود و شرکت هنرمندان به‌نام و صاحب قلم استان بسیار اظهار رضایت و تقدیر داشتند.

در حاشیه همایش، نمایشگاهی از آثار هنرمندان خوشنویس مازندرانی به نمایش گذاشته شده بود که توجه علاقمندان را به خود جلب می‌کرد.

یکی از نکات جالب توجه در همایش این بود که یادی هم از مرحوم استاد حسن سلطانی یکی از خوشنویسان به‌نام مازندرانی شد که خیلی از خوشنویسان نمی‌دانستند او اهل خلیل شهر بوده و دستی هم در کتابت آیات الهی داشته است. 

همایش کتابت وحی با هدف گرامیداشت ماه بندگی و روزه، ایجاد فضایی برای شناخت خوشنویسان و آشنایی با هنرمندان عرصه کتابت مازندران، ترویج فرهنگ قرآنی در هنر ایرانی و ترغیب نسل جوان و علاقمند به خوشنویسی برگزار شد.

بهترین نکته‌ای که می‌توان در همایش کتابت وحی به‌عنوان نکته کلیدی از آن یاد کرد این است که هرچند در عصر امروز و با افزایش کاربران رایانه‌ای با سلایق متفاوت، استفاده از خطوط جدید از جمله نستعلیق و شکسته نستعلیق هم به جمع خطوط بخش فونت رایانه‌ها اضافه شد، اما هنرمندان خوشنویس نشان دادند که رایانه‌ها هیچگاه نمی‌توانند جای قلم و دوات را بگیرند چرا که هنرمند خوشنویس با نوشتن حرف به حرف واژه‌ها احساس نزدیکی به آفریدگار و خلاقیت را با تمام وجود حس می‌کند و از آن لذت می‌برد. بنابراین این احساس ارزشمند هیچگاه جای خود را به ابزار مصنوعی نخواهد داد.

همایش سالانه کتابت وحی در بهشهر به همت فرمانداری، سپاه ناحیه، اداره تبلیغات اسلامی و انجمن خوشنویسان شهرستان بهشهر همچنین به‌طور ویژه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر، شهرداری، شورای اسلامی و هیئت جوانان حضرت ابوالفضل(ع) خلیل شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول