اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آمل خبر داد

آمل میزبان ششمین همایش استانی کتابت وحی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: آمل میزبان ششمین همایش استانی کتابت وحی در مازندران است.

آمل میزبان ششمین همایش استانی کتابت وحی مازندران

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: ششمین همایش استانی خوشنویسی کتابت وحی با حضور مسئولان و خوشنویسان مطرح استان و شهرستان در آمل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری این همایش تصریح کرد: این همایش شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر (عج) این اداره از افطار تا سحر برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه خوشنویسی از گذشته‌های دور همواره برای مسلمانان اهمیتی خاص داشته است، عنوان کرد: در اصل خوشنویسی را هنر تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند و آنان خط زیبا را نه فقط در استنساخ قرآن بلکه در اغلب هنرها به‌کار می‌بردند.

این مسئول بیان داشت: خوشنویسی یا خطاطی در تمام کشورهای اسلامی همواره به عنوان والاترین هنر مورد توجه بوده ‌است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش بیان داشت: در این همایش از استاد محمدرضا خسروی یکی اساتید فوق ممتاز خوشنویسی و از خادمان قرآنی آمل تجلیل می‌شود.

محمدی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار گفت: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و باید با پیگیری و انعکاس واقعیت‌ها همراه با نگاهی فنی و دقیق برای تقویت روحیه مطالبه‌گری شهروندان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: به پاس ارج نهادن به مقام والای این قشر زحمت‌کش بر آن شدیم برای دومین بار همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه خبر شهرستان را در این اداره و شهرستان برگزار کنیم.

این مسئول درباره شکل گیری و انسجام‌بخشی خبرنگاران در شهرستان افزود: پس از پیگیری‌های متعدد با مسئولان خانه مطبوعات استان مازندران، در روز برگزاری همایش با حضور مسئولان، مسئول خانه مطبوعات شهرستان آمل معرفی شده و دفتر قانونی شروع به کار خواهد کرد.

محمدی در پایان اذعان داشت: این همایش بدلیل مصادف با ایام قدر یک روز زودتر از روز خبرنگار صبح شانزدهم مرداد در مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر(عج) این اداره با حضور مسئولان و مدعوین استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول