اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول عمران اوقاف همدان خبر داد

نیاز 101 میلیارد ریالی برای طرح جامع 25 امامزاده همدان

خبرگزاری فارس: مسئول عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در راستای اتمام طرح جامع 25 بقعه متبرکه در همدان 101 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نیاز 101 میلیارد ریالی برای طرح جامع 25 امامزاده همدان

رضا عبدلوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: از جمله پروژه‌های در دست اجرا، امامزاده قاسم روستای حیدره همدان است که در حال حاضر حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی پروژه امامزاده قاسم روستای حیدره همدان با زیربنایی بالغ بر 300 متر مربع در حال ساخت است.

مسئول عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه قسمتی از اعتبارات احداث این پروژه دولتی است، تصریح کرد: حدود 12 میلیون تومان از اعتبارات این پروژه دولتی و بقیه نیز از نذورات مردمی است.

وی با اشاره به پروژه‌های تجهیز و بازسازی بقاع متبرکه در شهرستان‌های همدان نیز گفت: در نهاوند سه امامزاده در قالب طرح جامع بقاع متبرکه قرار دارد که پیشرفت فیزیکی سه پروژه تاکنون به طور متوسط 40 تا 45 درصد است.

عبدلوند تصریح کرد: تنها مشکل ما این است که اعتباراتی که در راستای احداث این پروژه‌ها تخصیص داده شده به اتمام رسیده و پروژه‌ها تا حدودی متوقف هستند.

وی با بیان اینکه در صورتی که اعتبار برسد ادامه پروژه‌ها را خواهیم داشت، عنوان کرد: پروژه‌های در دست اجرای عنوان شده از سال گذشته در برنامه عمرانی اوقاف قرار گرفته است.

مسئول عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه اتمام پروژه‌های یاد شده زمان‌بر است، تصریح کرد: طرح جامع امامزادگان جزئیات و ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و با این رقم کند تزریق اعتبارات بعید است که تا دو سال آینده به اتمام نهایی برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به روند کند پروژه‌ها از نظر تأمین اعتبار تنها می‌توان امیدوار بود که تا پایان سال جاری بحث سفت‌کاری پروژه‌ها به اتمام برسد.

عبدلوند با بیان اینکه اعتبارات استانی بیشتر برای مساجد و حسینیه‌ها اختصاص داده می‌شود، گفت: کم پیش می‌آید که برای پروژه امامزاده‌ای اعتبار دولتی قرار داده شود مگر یک سری از امامزادگانی که به عنوان پروژه‌های بافت گردشگری مطرح شوند که بر این اساس ممکن است اعتبارات مستقلی از طریق سازمان میراث فرهنگی دریافت کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول