اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

خروج مرغ زنده و کشتار از استان اردبیل ممنوع است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: خروج مرغ زنده و کشتار شده از محدوده استان اردبیل به هر بهانه‌ای ممنوع است و باید جلوی آن گرفته شود.

خروج مرغ زنده و کشتار از استان اردبیل ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه شورای تنظیم بازار استان اردبیل که با محوریت تنظیم قیمت مرغ برگزار شد، اظهار داشت: اگر مازاد بر مصرف بازار مرغی کشتار و تهیه شود ضرورت دارد در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده تا در فصول مختلف در تامین نیاز بازار با مشکلی مواجه نشویم.

وی امور پشتیبانی دام استان را موظف کرد با نرخ معمول 3 هزار و 500 تومان مرغ را از مرغداری تحویل گرفته و با احتساب هزینه‌های کشتار و حمل نسبت به ذخیره‌سازی اقدام کند.

این مسئول حمایت از مرغدار و تولید را اصلی‌ترین هدف‌گذاری در استان برای کنترل، نظارت قیمت تولید و عرضه مرغ اعلام کرد و گفت: تاکنون 50 درصد کار به صورت شایسته و مطلوب اتفاق افتاده و مصرف کننده ما به قیمت 4 هزار و 700 تومان مرغ را خریداری می‌کند که 50 درصد کار بر زمین مانده نیز در حمایت واقعی از مرغدار است تا دست دلال و سودجو از این عرصه کم شود.

این مسئول از متولیان امر خواست 500 تومان مبلغ حمایتی از کشتار مرغ را به مرغدار تحویل دهند ولی به دلیل آنکه قیمت نهاده‌ها در حال کاهش است این روند اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه به رغم برخی پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌ها تا اشباع شدن بازار و ذخیره‌سازی مناسب اجازه خروج مرغ از استان را نمی‌دهیم تصریح کرد: البته از پنج استان کشور شامل تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به دلیل شرایط نامناسب جوجه‌ریزی و مصرف بالا درخواست برای تامین مرغ مازاد استان اردبیل وجود دارد.

صابری گفت: با وجود این درخواست‌ها به نظر می‌رسد مرغداران ما اگر مرغ تولیدی خود را با قیمت مصوب تحویل کشتارگاه‌ها دهند سود بیشتری نصیب آنها خواهد شد و هزینه کمتری را در حمل و نقل پرداخت می‌کنند.

استاندار اردبیل از متولیان امر خواست تمام کشتارگاه‌های مرغ استان و سردخانه‌ها را فعال کنند تا مرغ کشتار شده در استان به شکل مناسب بسته‌بندی شده و نسبت به ذخیره‌سازی مطلوب آن اقدام شود.

وی به کاهش التهاب بازار مرغ در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون در این استان بیشتر از مصرف تولید داریم و هیچ مشکلی در روند تامین و توزیع مرغ در چرخه مصرف وجود ندارد.

این مسئول به نمره مردودی اتحادیه مرغداری‌های استان اردبیل در کنترل بازار مرغ طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: عاملیت تهیه و توزیع مرغ در اردبیل باید لیست نهایی مرغداری‌های استان را بعد از تحویل مرغ کشتار شده تهیه کرده و تحویل ما دهد تا بحث کنترل نهایی را انجام دهیم.

صابری برگ برنده اقدام مطلوب در این زمینه را حمایت جدی از تولیدکننده و مصرف‌کننده اعلام کرد و گفت: نباید مرغ در مرغداری‌ها تلف شود بلکه ضرورت دارد هرچه مرغ تولیدی از مرغداری بیرون می‌آید کشتار شود.

در این جلسه یک ساعته دست‌اندرکاران مرغ به ویژه اتحادیه و مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن و تجارت اردبیل گزارشی از روند قیمت بازار مرغ را ارائه دادند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول