اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد 45 درصدی جوجه‌ریزی در اردبیل

با مدیریت منطقی تولید و مصرف از التهاب بازار مرغ کاسته شد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با حمایت منطقی و درست از تولید کننده و انجام شایسته مدیریت تولید و مصرف با اصول صحیح و رعایت عدالت، از التهاب بازار مرغ در استان اردبیل کاسته شده است.

با مدیریت منطقی تولید و مصرف از التهاب بازار مرغ کاسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه شورای تنظیم بازار استان که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این کنترل و توانمندی در عرضه تولید و مصرف سبب شد تا اشکالات و ضعف‌ها مورد توجه قرار گیرد به طوری که یکی از اشکالات عمده نابسامانی‌های اخیر در بازار مرغ ضعف برخی مدیریت‌ها بود که ما در یک هفته گذشته با تدبیر درست و پافشاری بر اصول و کار صحیح نه تنها قیمت مرغ را پایین آوردیم بلکه صف‌های طویل را نیز شکستیم.

رئیس شورای برنامه‌ریز استان اردبیل گفت: در سایه تشخیص درست، اعمال قاطعیت با توکل بر خداوند قادر شدیم بازار مرغ را سر و سامان واقعی دهیم بدون آنکه مرغ وارداتی و یا مازاد تولید را در این زمینه شاهد باشیم.

وی با اشاره به رشد مناسب 45 درصدی جوجه‌ریزی در پنج ماه اول امسال، ابراز داشت: بنده نیز فکر نمی‌کردم با این سرعت بازار مرغ در اردبیل سامان یافته و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود که در این مسیر جلوی دلال بازی‌های ناسالم گرفته شده و متخلفان نیز متنبه شده‌اند.

رئیس شورای تنظیم بازار استان اردبیل ادامه داد: کار الگویی که در این استان در زمینه سامان و کنترل بازار مرغ انجام شد به عنوان یک تجربه و الگوی موفق می‌تواند در سایر موارد نیز مد نظر باشد تا اگر در آینده با نارسایی در تولید و عرضه مواجه شدیم از این تجربیات استفاده کنیم.

صابری با انتقاد از برخی بخشنامه‌های ضد و نقیض مدیریت‌های مرکزی گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا بازار مصرف سالم بوده و کمبود ساختگی را نداشته باشیم که این خود به کار فرهنگی نیاز دارد تا ضمن رعایت اصول اخلاقی و انسانی در حوزه مصرف حمایت منطقی از تولید کننده را نیز شاهد باشیم.

وی از سازمان صنعت معدن و تجارت خواست 500 تومان حمایت از تولید کننده را به سرعت به این قشر زحمتکش پرداخت کنند تا با توجه به عرضه مرغ 4 هزار و 700 تومان در مابه‌التفاوت دریافتی دچار مشکل نشده و ضرر و زیان متوجه آنها نشود.

استاندار اردبیل تعیین قیمت 4 هزار و 700 تومان را با پرداخت 500 تومان نقدی به تولید کننده و همچنین تامین سویا و کنجاله مورد نیاز را کمک به تولید در سال مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توصیف کرد و افزود: چه حمایتی بالاتر از اینکه یارانه 500 تومانی به صورت مستقیم به ازای کشتار مرغ به تایید سازمان صنعت معدن و تجارت در کشتارگاه‌ها پرداخت شود.

وی بیان داشت: ما از لحاظ تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها به ویژه کنجاله و سویا با مشکل خاص روبرو نیستیم چرا که به میزان کافی در این زمینه ذخیره‌سازی‌ها انجام شده است.

این مسئول در ادامه از اعضای شورای تنظیم بازار خواست طی چند روز آینده با بررسی تمام هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده تولید را به جلسه صبح پنجشنبه شورا منتقل کنند تا بتوانیم در خصوص قیمت جدید تصمیم‌گیری کرده تا نه تولید کننده متزلزل شود و نه مصرف کننده در این زمینه دچار برخی نارسایی‌ها شود.

وی با قدردانی از همت و تلاش تمام دست‌‌اندرکاران تنظیم بازار مرغ اعم از تولید کننده، سازمان صنعت، معدن و تجارت، امور دام، پشتیبانی، جهاد کشاورزی و... بیان کرد: در سالی که مزین به نام تولید ملی است باید در حد توان و ظرفیت و با ابزارهای تشویقی، تولید داخلی را تقویت و در تامین سویا و کنجاله در حد نیاز به خود اتکایی برسیم تا از واردات مرغ منجمد کشورهای دیگر جلوگیری کرده و زمینه حفظ آرامش در بازار مرغ را فراهم کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول