اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مشاوره فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی:

مراکز مشاوره با تولید دانش مشکلات اجتماعی را رفع می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: مراکز مشاوره نیروی انتظامی با تولید دانش و اطلاعات، مشکلات اجتماعی را شناسایی و رفع می‌کنند.

مراکز مشاوره با تولید دانش مشکلات اجتماعی را رفع می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد عیوض‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع‌ خبرنگاران با اشاره به اینکه رسالت مشاوران و مددکاران تولید اطلاعات، داده‌ها و دانش است، اظهار داشت: امروز مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی به حدی از توان رسیده است که علاوه بر اینکه منجر به سازش و حل مشکلات مراجعه‌کنندگان می‌شوند، قادر هستند با تولید دانش و اطلاعات، مشکلات اجتماعی را شناسایی و حتی برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در حوزه اجتماعی می‌تواند ادعا کند که یکی از سازمان‌های پیشرو است،‌ گفت: مددکاران و مشاوران نیروی انتظامی باید تنها به فکر حل مشکلات، آسیب‌ها و ارائه راهکارهای فردی نباشند بلکه پا را فراتر گذاشته و وارد یک عرصه اجتماعی شوند تا مراکز مشاوره امینی برای نظام باشند و بتوانند راهکارهای حل مسائل اجتماعی را در اختیار دیگر سازمان‌های تصمیم‌گیرنده در کشور قرار دهند.

عیوض‌زاده در ادامه با بیان اینکه هدف مرکز مشاوره نیروی انتظامی ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس است، گفت: شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش مشکلات مردم و حل معضلات در زمان تنش و استرس در کلانتری‌ها و ارتقای سطح بهداشت روانی از دیگر اهداف مرکز مشاوره نیروی انتظامی است.

رئیس مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در تیر ماه امسال میزان مصالحه پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره انتظامی با احتساب مراجعان معرفی شده به مراکز مشاوره 85 درصد افزایش یافته و این در حالی است که در مدت زمان مشابه در سال گذشته 294 مورد از پرونده‌ها در مرکز مشاوره آرامش انتظامی استان منجر به مصالحه شده است.

وی با اشاره به عملکرد دفاتر مددکاری کلانتری‌های تابعه استان، خاطرنشان کرد: رسیدگی به 527 مورد از دعاوی خانوادگی، حقوقی، دعاوی حقوقی، نزاع و درگیری و سایر موارد در این مدت صورت گرفته که با افزایش 53 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

رئیس مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: از کل پرونده‌های ارجاعی به این مرکز در ماه گذشته، تعداد معدودی از پرونده‌ها به دلیل عدم سازش به مراجع قضایی ارسال و نیز به افراد خود معرفی که به کلانتری‌های تابعه مراجعه کرده‌اند خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

انتهای پیام/ب20ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول