اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه هنری آذربایجان‌غربی:

تولید آثار دفاع مقدس نیازمند مشارکت سازمان‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: تولید آثار فاخر در حوزه ایثار، شهادت و دفاع مقدس نیازمند مشارکت همه سازمان‌هاست.

تولید آثار دفاع مقدس نیازمند مشارکت سازمان‌هاست

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه بررسی نحوه استخراج تقویم مناسبت‌های ویژه استان در حوزه دفاع مقدس با تبیین نقش دستگاه‌های شرکت‌کننده، اظهار داشت: محورهای مورد نظر هر سازمان جهت استخراج مناسبت‌های ویژه خودشان باید مشخص شود.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری مناسبت‌های دفاع مقدس در استان، افزود: برای این منظور باید محقق مجرب و توانا انتخاب شود تا بتواند با همکاری سازمان‌ها مناسبت‌های حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت را در سطح استان استخراج کند.

نوروزی با بیان اینکه همه سازمان‌ها می‌توانند مناسبت‌های ویژه خودشان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت استان را ارائه کنند، تصریح کرد: تاکنون زندگی‌نامه شش تن از شهدای دفاع مقدس به نام‌ها شهید سلطانی، سردار هدایت، شهید قهاری، قره‌جه‌داغی و امیر فتورحی گردآوری شده است.

مدیرکل حوزه هنری آذربایجان‌غربی به کتاب‌های در حال تدوین در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کتاب «ماکو در سال‌های اولیه انقلاب» و کتاب شهید «حمید باکری» در حال تدوین و نگارش است.

نوروزی با بیان اینکه روایت‌های عملیات دفاع مقدس باید بازخوانی شوند، خاطرنشان کرد: تهیه کارنامه حماسی، تهیه شناسنامه ایثارگری، بازشناسی شهدای شاخص استان، نقش اقشار در دفاع مقدس و شناسایی و معرفی الگوهای دفاع مقدس از جمله اقدامات موثر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه در حوزه خاطره‌نویسی، از دست دادن زمان یک تهدید جدی است، تاکید کرد: خاطره، روایت در سینه نهفته نسلی است که به سرعت در حال پیر شدن و از دنیا رفتن هستند و بسیاری از وقایع فراموش می‌شوند برای همین لازم است در این زمینه به طور جدی کار شود.

مدیرکل حوزه هنری آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر خاطره‌نویسی در حوزه دفاع مقدس گفت: افرادی که در حوزه دفاع مقدس خاطره دارند مانند خاطرات نورالدین عافی رزمنده هشت سال دفاع استان که در قالب کتاب «نورالدین پسر ایران» منتشر شد، باید شناسایی شده و توسط محقق و نویسنده توانا خاطرات آنها ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول