اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

10 هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در چهار ماهه سال جاری 10 هزار و 353 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سه درصد افزایش داشته است.

10 هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، عبدالرسول زرگر گفت: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر در چهار ماهه امسال 6 هزار و 615 گیگاوات تولید داشته‌اند که از این میزان 66 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 34 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است این در حالی است که سهم نیروگاه‌های برق آبی در سال گذشته 36 درصد و نیروگاه‌های حرارتی 64 درصد کل تولید انرژی تولیدی بوده است.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 53 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

زرگر درباره مصرف برق در سال جاری توضیح داد: میزان مصرف انرژی در چهار ماهه اول سال 12 هزار و 21 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6.2 درصد افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، در چهار ماهه امسال حداکثر بار شبکه خوزستان 6 هزار و 442 مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود سه درصد افزایش داشته است.

وی گفت: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم برای ارائه برق مطمئن به مشترکان را فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق خصوصاً در ساعات پیک از ساعت 13 تا 17 و نیز از ساعت 18 تا 24 توسط تمام بخش‌های مصرف لازم و تأثیر بسزایی در افزایش تأمین برق پایدار و مطمئن برای همه مشترکان را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول