اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنران یوم الله قدس آبادان:

رسیدن به آرمان‌های آزادی فلسطین سرعت گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: یکی از پیامدهای بیداری اسلامی در جهان امروز آن است که رسیدن به آرمان های آزادی مردم فلسطین سرعت بیشتری گرفته است.

رسیدن به آرمان‌های آزادی فلسطین سرعت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، ظهر امروز عبدالمجید عقیلی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبادان که در محل مصلای این منطقه اظهار کرد: اسرائیل که تا پیش از این شعار نیل تا فرات را برای توسعه بخشیدن به سرزمین‌هایش سر میداد امروز برای حفظ خاکی که اشغال کرده تقلا می‌کند.

وی افزود: خودسوزی و بحران‌های اقتصادی که در خاک فلسطین اشغالی بر صهیونیسم‌ها وارد می‌شود سقوط این نظام اشغال گر را سرعتی مضاعف بخشیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: نصرت الهی برای آزادی فلسطین در جهان امروز تجلی بیشتری نسبت به گذشته یافته است.

وی با اشاره به حمایت های مردم جهان خصوصاً ملت های مسلمان از مردم فلسطین گفت: حمایت‌های بی‌دریغ و همه جانبه مسلمانان جهان هر چه بیشتر اسرائیل و صهیونیسم‌ها را در منطقه خاورمیانه ضعیف کرده است.

* داشتن تمدن دیرینه صهیونیسم ها یک جعل تاریخی است

عقیلی اضافه کرد: با نگاهی آشکارا به تاریخ اسرائیل متوجه می‌شویم ادعای صهیونیسم‌ها در داشتن تمدن دیرین یک جعل تاریخی آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل زاده استعمار پیر است و موضوع فلسطین یکی از غم‌بارترین مسایل کشورهای اسلامی است.

این مقام مسئول افزود: سرزمین فلسطین در موقعیت کنونی به سه بخش تقسیم می‌شود که یکی از آنها سرزمین‌هایی است که در سال 1948 با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت اشغال شد.

وی ادامه داد: کرانه باختری و نوار غزه که در وسعتی 350 هزار کیلومتر مربعی جای گرفته با یک و نیم میلیون نفر جمعیت، از دیگر بخش های این سرزمین است.

عقیلی با اشاره به بیشترین درگیری در حوزه سرزمین‌های نوار غزه گفت: صهیونیسم‌ها از یک و نیم قرن پیش در راستای یک طراحی فکری و ایدئولوژیکی مبنی بر ایجاد یک منطقه خاص وارد سرزمین فلسطین شدند.

وی افزود: صهیونیسم‌ها با این تفکر ابتدا آرژانتین را انتخاب کرده سپس وارد حوزه کشورهای آفریقای از جمله اوگاندا شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: صهیونیسم‌ها با تفکر شوم اشغال گری خود وارد خاورمیانه شدند و با حمله به سرزمین فلسطین آن را به اشغال خود درآوردند.

وی با اشاره به حمایت استعمار پیر از صهیونیسم‌ها ادامه داد: از قرن پیش و با حمایت انگلستان صهیونیسم‌ها وارد فلسطین شده و به اشغال دو سوم خاک این سرزمین پرداخته و با مصوبه سازمان ملل به خود وجاهت نامشروع دادند.

عقیلی افزود: در این سال ها صهیونیسم‌ها بیش از 4 میلیون فلسطینی را از کشورشان بیرون رانده و مجبور به مهاجرت به سرزمین‌های همجوار خاک فلسطین کردند.

این مقام مسئول گفت: در نخستین درگیری 875 هزار نفر از مردم مسلمان فلسطین درگیر این جنگ شدند.

وی اضافه کرد: جنگ سال 956 و 1967 که در نوار غزه، کرانه باختری رود اردن  و بیت‌القدس به وقوع پیوست سبب اشغال این مناطق به دست صهیونیسم ها شده است.

عقیلی ادامه داد: در سال 1973 بخش عمده‌ای از سرزمین قدس به اشغال درآمده و جنگ چهارم به تثبیت این مناطق توسط صهیونیسم ها منجر شد.

* ثبت روز قدس در تاریخ یک حرکت نوین است

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: نامیدن روز قدس در تاریخ جهان از سوی امام خمینی (ره) یک حرکت نوین در رویارویی با صهیونیسم‌ها بود.

وی افزود: امروز روح مبارزه در نفس‌های ملت فلسطین بیش از گذشته دمیده شده و این به سبب ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ شهادت در میان فلسطینیان است.

عقیلی در پایان گفت: مسلمانان قدس شریف، سرزمینشان را با چنگ و دندان گرفته‌اند و مسلمانان ایران اسلامی در سرما و گرما و همه وقایع تاریخی بعد از انقلاب اسلامی مانند زمان جنگ تحمیلی با شور و حرارت هر چه بیشتر در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول