اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر:

1.5 میلیون یهودی تنها یک هفته در سال در این سرزمین ساکن هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوشتر گفت: بیش از 1.5 میلیون یهودی ساکن فلسطین اشغالی تنها یک هفته در سال در این سرزمین ساکن هستند و این نشان از اضمحلال قریب‌الوقوع این رژیم نامشروع است.

1.5 میلیون یهودی تنها یک هفته در سال در این سرزمین ساکن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شوشتر اظهار داشت: در شرایط کنونی بیش از 1.5 میلیون نفر از یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی تنها یک هفته در این سرزمین ساکن هستند و این خود نشان از اضمحلال قریب‌الوقوع این رژیم نامشروع است.

وی افزود: روز قدس روز دفاع از مظلوم است و چه عبادتی بزرگ‌تر از دفاع از مظلوم وجود دارد و بر اساس احادیث موجود از امیرالمومنان باید دشمن ستمگر و دوست ستمدیده باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم در این باره خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین و مسجدالاقصی تنها مربوط به جهان اسلام و مسلمین نیست بلکه یک مسئله حقوق بشر بین‌المللی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر تأکید کرد: مصمم هستیم تا بازگشت کامل سرزمین‌های اشغالی به آغوش سرزمین‌های اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری این راه را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: وجود بیداری اسلامی، بحران اقتصادی غرب، اعتراضات به دول غربی، حرکت‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد همگی نشان از حقانیت و پیشرفت در مسئله فلسطین و ناتوانی استکبار جهانی است.

سلیمانی با اشاره به روز 31 مرداد ماه سالروز آتش سوزی در مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها تصریح کرد: حفظ مساجد از اموری است که اسلام به آن وابسته است.

وی تأکید کرد: باید مساجد حفظ شود و در صورتی که این اتفاق بیافتد از آمریکا و اسرائیل نباید هراسی به دل داشته باشیم و در این باره باید تلاشی مضاعف کرد.

وی با انتقاد از ساخت شهرک‌های جدید و در نظر نگرفتن مسجد در این شهرک‌ها گفت: معنا ندارد شهر و شهرکی در جامعه اسلامی ساخته شود که مسجد نداشته باشد و یا بعدا برای ساخت مسجد آن اقدام شود و به این دلیل دستگاه‌های ذی‌ربط باید اقدامات شایسته‌ای در این باره انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر با انتقاد از قطع برق مساجد توسط سازمان برق افزود: در گرمای شدید خوزستان و در ماه مبارک رمضان معنا ندارد که برق مساجد توسط سازمان برق قطع شود و مسئولان و مجلس شورای اسلامی باید در این باره تدابیری اتخاذ کنند.

وی همچنین در بخش‌های دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شوشتر افزود: برای هر نفر مبلغ یک هزار و 800 تومان زکات فطره بر اساس قیمت‌های قوت غالب موجود در منطقه خوزستان تعیین شده است.

سلیمانی تصریح کرد: شرکت مردم در نماز جمعه بسیار چشم‌گیر است و مردم به شرکت در این فریضه عبادی سیاسی غیر از ماه مبارک رمضان نیز اهتمام ورزند.

وی با اشاره به دستاوردهای اعتقادی در این ماه مبارک افزود: مردم اهتمام جدی کنند تا این دستاوردها را در غیر از ماه مبارک رمضان نیز حفظ کنند.

وی در خطبه نخست نماز جمعه شوشتر در تفسیر سوره حجرات تأکید کرد: مردم همدیگر را مسخره نکنند چه بسا گروهی که مسخره می‌شوند از مسخره کنندگان برتر باشند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول