اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

روز قدس نقطه عطف حمایت از فلسطین است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: روز جهانی قدس نقطه عطفی در تاریخ برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین است.

روز قدس نقطه عطف حمایت از فلسطین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در کوهبنان اظهار داشت: در حالی که مسئله فلسطین در حال فراموشی بود و مردم فلسطین‌ در مظلومیتی بی‌حد و مرز به سر می‌بردند و در میان سکوت مجامع مدعی حقوق بشر نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، امام خمینی (ره) با اعلام روز قدس در آخرین جمعه ماه ‌مبارک رمضان ‌روح تازه‌ای به کالبد فلسطین مظلوم دمید.

وی افزود: امام خمینی (ره) این روز را به نماد استکبار‌ستیزی بدل کرد، لذا ‌روز جهانی قدس نقطه عطفی در تاریخ برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین‌، مقاومت و مبارزات آزادسازی فلسطین است.

متقی تصریح کرد: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار‌ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم غارتگر است.

وی خاطر نشان کرد: روز قدس، روز بازتاب خشم خروشان خلق‌های ستم‌دیده و توفانی شدن غیرت‌های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه صهیونیست غاصب با شعارهایشان ابراز می‌کنند و در یک کلام روز قدس روز حیات اسلام است.

متقی گفت: باید این روز را گرامی بداریم و نگذاریم که با هم‌دستی غرب و ‌برخی دولت‌های خود فروخته و خیانت‌کار به فراموشی سپرده شود و حق فلسطینیان مظلوم پایمال شود.

وی احیای محوری‌ترین موضوع مسلمانان جهان مسئله، حمایت و وحدت فرقه‌های مختلف اسلامی ‌از فلسطینیان مظلوم در برابر صهیونیست غاصب را از مهم‌ترین آثار و پیامد‌های اعلام این روز توسط ‌امام راحل دانست و افزود: امام خمینی (ره) با اعلام روز قدس حیات دوباره در جسم و روح فلسطین دمید.

متقی افزود: اعلام روز قد‌س توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ‌سبب شد که قدس از موضوع صرفاً عربی خارج ‌و به مسئله جهان اسلام‌ و در نهایت جهانی بدل شود که خود ضربه مهلکی به رژیم غاصب صهیونیست وارد کرد.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: آغاز انتفاضه مردم فلسطین و ‌پیروزی‌های به دست آمده تا حد زیادی مرهون آگاهی‌بخش و بیداری بود که به واسطه اعلام روز قدس در نزد افکار عمومی دنیای اسلام‌ حاصل شد.

وی با اشاره به اهمیت روز قدس ‌سال جاری خاطرنشان کرد: تلاش مشترک آمریکا، صهیونیست و حتی برخی از کشورهای عربی در راستای ایران‌هراسی و شیعه‌ستیزی در سطح منطقه، ‌تداوم فشارهای ناعادلانه و غیر قانونی دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تشدید تحریم‌ها علیه ‌ایران، تهدید‌ات نظامی علیه ایران مواردی است که در این زمینه در رسانه‌های جهان بسیار قلم‌فرسایی می‌کنند.

متقی اذعان داشت: حضور با‌شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس به آن‌ها تفهیم می‌کند که ملت ایران یک‌پارچه در کنار ولایت و رهبری‌ در صحنه حاضر است و از اینگونه تهدیدات ابایی ندارد و تا نابودی آنان نهضت را ادامه می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه سوریه در خط مقدم جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد، گفت: انگیزه اصلی ایجاد بحران کنونی در سوریه این است که این کشور با توطئه غربی، صهیونیستی و عربی مواجه شود و از این طریق استکبار و رژیم صهیونیستی مقاومت لبنان را هدف قرار دهند.

متقی افزود: سوریه در خط مقدم جریان مقاومت در برابر صهیونیست در منطقه قرار دارد و هرگونه اقدامی‌ از هر طرفی برای تضعیف و فروپاشی دولت سوریه حرکت در مسیر تحقق اهداف صهیونیست‌های جنایتکار است، پس همه ما وظیفه داریم با تمام وجود از مردم سوریه حمایت کنیم تا شاهد نابودی دشمنان بشریت در آینده نه چندان دور باشیم.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول