اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لوشان:

حضور گسترده مردم در روز قدس نشانه مسئولیت‌پذیری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لوشان گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس نشانه مسئولیت‌پذیری آنها نسبت به قدس و فلسطین است.

حضور گسترده مردم در روز قدس نشانه مسئولیت‌پذیری است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بابایی امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار تشکیل نشدن امت واحده را مهم‌ترین مشکل جوامع اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان با بهره‌گیری از خلٱ وجود امت واحده اسلامی به دنبال اجرای اهداف و برنامه‌های خود برآمدند.

وی رشد و پرورش صهیونیسم در کشورهای اسلامی منطقه را مهم‌ترین استفاده دشمن برشمرد و افزود: نبود امت واحده اسلامی سبب شده تا دولت‌های به ظاهر مسلمان با استفاده از رأفت و عطوفت اسلامی غده سرطانی صهیونیسم را در قلب اسلام کاشتند.

به گفته امام جمعه لوشان، استعمار با تجهیز دولت صهیونیستی 46 درصد از زمین‌های کشور اسلامی فلسطین و در جنگ شش روزه نیز بخشی از زمین‌های کشورهای مصر، سوریه و اردن به تصرف صهیونیسم‌ها درآمد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از تفکری بالنده و آینده‌نگر برخور دار بودند، بیان کرد: امام تنها راه بیداری امت اسلامی و باز پس‌گیری اسلام و امت اسلامی در سایه وحدت اسلامی را حمایت از قدس و مسئله فلسطین عنوان کردند.

بابایی ادامه داد: پس از نامگذاری روز قدس توجه و مسئولیت‌پذیری به قدس قبله اول مسلمین و فلسطین قوت گرفت و بسیاری از کشورهای جهان نیز از آن استقبال کردند.

وی بیداری اسلامی کشورهای مسلمان جهان را برگرفته از شکل‌گیری وحدت اسلامی در جهان دانست و گفت: هر کشوری که در بیداری اسلامی به استقلال رسیده است به وحدت اسلامی و مسئله قدس و فلسطین تمرکز می‌کند.

امام جمعه لوشان وقایع اخیر سوریه را اقدامی از طرف استکبار برای انحراف انقلاب بیداری اسلامی برشمرد و یادآور شد: استکبار با تقویت تروریست‌ها در سوریه و ورود در اصلاحات این کشور به دنبال انحراف در مسیر جنبش بیداری اسلامی کشورهای مسلمان است.

وی حضور در راهپیمایی روز قدس را نشانه مسئولیت‌پذیری نسبت به قدس و فلسطین عنوان کرد و متذکر شد: بر مردم فرض است تا در این روز تعهد خود را به اسلام انجام دهند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول