اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس:

باشکوه برگزار شدن روز قدس در جریان بیداری اسلامی تأثیر دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، تشکیل محور غربی‌‌ ـ عربی علیه ایران و میزبانی اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، روز قدس امسال از اهمیت بالایی برخوردار است.

باشکوه برگزار شدن روز قدس در جریان بیداری اسلامی تأثیر دارد

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و روز قدس اظهار داشت: روز قدس امسال از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در تشریح اهمیت‌های روز قدس افزود: روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که بیداری اسلامی کشورهای منطقه در نقطه اوج خود قرار دارد و بعضی از کشورها به پیروزی رسیده‌اند و بعضی هم همچنان در حال مبارزه هستند و ملت ایران با حضور خود در صحنه می‌توانند باعث ایجاد امید و نشاط در کشورهایی مانند سوریه و بحرین شوند.

ملت ایران برای دفاع از آرمان‌های خود تا پای جان می‌ایستند

وی ادامه داد: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که محور غربی ‌‌ـ عربی علیه ما شکل گرفته و آنها تصور می‌کنند با زیاد کردن فشارها و تحریم‌ها می‌توانند ملت ما را خسته کنند و با خودشان می‌گویند که ایرانی‌ها امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت نمی‌کنند، اما مردم خوب کشورمان امروز مشت محکمی بر دهان آنها می‌کوبند و نشان می‌دهند که برای دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی تا پای جان می‌ایستند.

نقوی حسینی در ادامه یادآور شد: روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که ملت ایران تا چند روز دیگر میزبانی اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها را برعهده دارد. حضور باشکوه و یکپارچه مردم در راهپیمایی باعث می‌شود کشورهای عضو این اجلاس با اطمینان بیشتری به ایران سفر کنند و این اثری بین‌المللی دارد.

ملت ایران صحنه را به میدان مانور نیروهای انقلابی تبدیل کنند

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از عموم مردم به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد: من نیز به‌ عنوان خادم مردم از ملت جمهوری اسلامی ایران درخواست دارم تا صحنه را به میدان مانور نیروهای انقلابی تبدیل کنند.

وی در ادامه در ارتباط با اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها بیان داشت: بعد از سازمان ملل متحد، این اجلاس یکی از مهم‌ترین اجلاس‌ها است. نشست غیرمتعهدها به لحاظ توزیع جغرافیایی و کمیتی اهمیت زیادی دارد چرا که از نظر جغرافیایی از پنج قاره شرکت می‌کنند و پیام‌آوران ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها هستند. از لحاظ کمی هم نمایندگان 120 کشور در این اجلاس شرکت می‌کنند و بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گسترده‌ترین مجمع محسوب می‌شود.

خنثی‌کردن توطئه‌های آمریکا یکی از پیامدهای نشست غیرمتعهدها است

نقوی حسینی با اشاره به پیام‌های این اجلاس برای ایران و جهان گفت: سرآمد این پیام‌ها خنثی کردن توطئه‌های آمریکا است که در چند سال اخیر سعی کرده به‌ نوعی ایران را در انزوای خود قرار دهد و نشان دهد که ایران در عرصه بین‌الملل کشوری ضعیف است و وقتی هیئات 120 کشور در ایران حضور پیدا می‌کنند در واقع آمریکا را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر دستاوردهای این اجلاس اعتماد کشورها به ایران است چرا که آنها از بین 120 کشور، ایران را انتخاب کرده‌اند و این یک فرصت طلایی برای حوزه دیپلماتیک ایران است و شاید دیگر جمهوری اسلامی نتواند محفلی را پیدا کند که همزمان 120 کشور در آن شرکت کنند و ایران با آنها مذاکره کند.

اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در رفع تحریم‌ها کمک می‌کند

وی در ادامه تشریح فواید برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در ایران تصریح کرد: این اجلاس می‌تواند زمینه خنثی‌سازی بخش بزرگی از تحریم‌هایی باشد که ملت‌های غربی علیه ما اعمال کرده‌اند چرا که ایران می‌تواند با سایر کشورها وارد مذاکره شود و روابط اقتصادی خود را با آنها افزایش دهد و برخی از مشکلات بزرگ حاصل از این تحریم‌ها را با مذاکرات رفع کند.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند نظرات و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با نظم بین‌الملل و بحران‌های جهانی و منطقه‌ای موجود به‌ویژه مسئله سوریه بیان کند، چرا که این اجلاس بیانیه صادر می‌کند و مصوباتی نیز دارد که ایران می‌تواند از جایگاه میزبانی خود برای اعمال نظرات استفاده کند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول