اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی:

روز قدس روز تقویت انسجام مسلمانان است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی گفت: اعلام اتحاد و انسجام اسلامی در روز قدس موجب تقویت گروه‌های اسلامی و حامیان مقاومت در سطح جهان می‌شود.

روز قدس روز تقویت انسجام مسلمانان است

حجت‌الاسلام مهدی امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به لزوم شرکت در راهپیمایی روز قدس ابراز داشت: هنگامی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کرد، شکل‌گیری دو اردوگاه را به عنوان اردوگاه مستضعفان و مستکبران رقم زد که در واقع ادامه همان جدال بین حق و باطل است.

وی ادامه داد: در واقع هدف از نام‌گذاری این روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف و تلاش عملی برای نجات قدس شریف بود.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف این نام‌گذاری می‌توان به مبارزه به مفسدان و اهل نفاق که تلاش می‌کنند تا پایگاه اسرائیل در منطقه را تقویت کنند، اشاره کرد.

وی گفت: روز قدس تنها روز مبارزه با رژیم صهیونیستی نیست بلکه روز مبارزه با قدرت‌های زورگوی جهانی و روز احیای اسلام است.

امیدی اذعان داشت: در اهمیت این روز می‌توان این نکته را بیان کرد که این روز در واقع بهانه‌ای برای اتحاد مسلمانان در مسیر انجام وظایف اسلامی است.

وی افزود: اگر نگاهی به تاریخچه پیدایش رژیم جعلی اسرائیل بیندازیم، متوجه می‌شویم این رژیم منشأ بسیاری از منازعات بین‌المللی و پدیده شوم تروریست در جهان است.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی ادامه داد: در یک نگاه تمدنی می‌شود گفت اشغال قدس خاستگاه بسیاری از بی‌بند و باری‌های اخلاقی و سرچشمه شکل‌گیری استعمار نو و فرانو در غرب است.

وی گفت: شکل‌گیری صهیونیسم سرآغاز جنگ تاریخی غرب با اسلام و مهدویت است و این موضوع را می‌شود هجمه تاریخی علیه اسلام و هویت مسلمانان دانست.

امیدی اظهار کرد: پیدایش اسرائیل آغاز یک نوع نژادپرستی در سطح جهان است که موجب شده تا مسلمانان در سراسر جهان دچار مشکل شوند.

وی افزود: امروز مسئله فلسطین موجب پیدایش دو جریان کاملا متفاوت در مقابل یکدیگر در جهان شده که یک جریان مقاومت در لبنان، مصر، یمن و دیگر کشورهای حوزه بیداری اسلامی شکل گرفته که حمایت از آن یک وظیفه است.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی اضافه کرد: با توجه به تحولاتی که امروز در سطح منطقه اتفاق می‌افتد، شکل‌گیری خاورمیانه به دور از خشونت و درگیری جز با دنبال کردن مسیر مقاومت امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در نقطه مقابل نیز جریان ضد مقاومتی به سردمداری آمریکا و اسرائیل در حال شکل‌گیری است که با کمک دولت‌های منطقه اهداف خود را پیگیری می‌کند.

امیدی با اشاره به اینکه مخاطب روز قدس تنها اسرائیل نیست ابراز کرد: محکومیت این موضوع نیاز به اقدام همه مسلمانان دارد و در واقع روز قدس هشداری به این کشورهای اسلامی است تا بدانند خیانت به قدس خیانت به اسلام است.

وی فریادهای یک صدای مسلمانان در روز قدس را موجب برکت‌های بسیار دانست و گفت: اعلام همبستگی با ملت فلسطین موجب می‌شود تا هژمونی آمریکا و اسرائیل در سطح منطقه و در جهان شکسته شود.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی خاطر نشان کرد: اعلام اتحاد و انسجام اسلامی در روز قدس موجب تقویت گروه‌های اسلامی و حامیان مقاومت در سطح جهان می‌شود.

وی با اشاره به نقش برخی از دولت‌های مسلمان منطقه در به ثمر رسیدن نقشه‌های شوم استکبار در قضیه فلسطین ابراز داشت: این روز اعتراض مسلمانان با صدای بلند به دولت‌هایی است که به ملت‌های خود و امت اسلامی خیانت می‌کنند.

امیدی عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس موجب قطع شدن دست ایادی استکبار از سرنوشت ملت‌های مظلوم و مستضعف خواهد شد و آینده روشنی را برای جهان اسلام رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول