اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

بیداری اسلامی مرهون فلسطین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: بی‌تردید بخش مهمی از بیداری اسلامی در کشورهای عربی منطقه مرهون مقاومت اسلامی و فلسطین است.

بیداری اسلامی مرهون فلسطین است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران اظهار کرد: روز قدس روز نوید رهایی از ستم و ظلم است، روز غیرت، عزت، کرامت و عدالت و روز لطف الهی بر آدمیان است تا در کنار مظلوم باشند و بر ظالم بتازند.

وی در ادامه به تشکیل دولت غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسرائیل از زمان تاسیس اشغال‌گرانه عنصر اصلی و اساسی ناامنی در خاورمیانه به شمار رفته است و موثرترین عامل افزایش هزینه‌های امنیتی و نظامی در منطقه و سبب بحران‌های متعدد از جمله عدم توسعه کشورها، تداوم وابستگی‌ها، بیکاری، فقر و غیره بوده است، بنابراین مقابله همه‌جانبه با این عنصر نامطلوب و بیگانه تکلیف همه ملل و دولت‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه بی‌تردید بخش مهمی از بیداری اسلامی در کشورهای عربی منطقه مرهون مقاومت اسلامی و فلسطین است، ادامه داد: اکنون ملت‌ها بیدار شده و به پاس این خدمت بزرگ از این ظرفیت استقلال و آزادی که در کنار ملت فلسطین قرار گرفته استفاده کرده تا آزادی قدس شریف را با همراهی ملت فلسطین به جهانیان هدیه کند و با بریدن نفس اشغالگران، صهیونیسم را از صفحه روزگار محو کند.

خطیب جمعه چناران به روز جهانی مسجد اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد به عنوان پایگاه دینی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و امنیتی و حتی عمرانی و اقتصادی می‌تواند نقش موثری در ایجاد جامعه‌ای ارزشی و ایده‌آل داشته باشد و مکانی است که در آنجا هیچ صفات زشتی دیده نمی‌شود و قدرت مسلمانان در صفوف به هم فشرده نماز جمعه و جماعت در مساجد آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: حضور در جمع مومنان در مساجد سبب از بین رفتن کینه‌ها، کدورت‌ها و صفت زشت نفاق و ایجاد روحیه برادری، دوستی و محبت می‌شود.

تاجی بیان داشت: مسجد مکان هم‌دلی و تفاهم برای از بین بردن مشکلات است و از همه مهم‌تر مکانی است که انسان با وظایف دینی خود آشنا و نسبت به مسائلی که در جوامع اسلامی و جهان می‌افتد آگاه می‌شود.

امام جمعه چناران در ادامه با اشاره به وقوع زلزله تاسف‌بار در آذربایجان‌شرقی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، از همه مومنان و روزه‌داران خواست که با کمک‌های نقدی و غیر نقدی به یاری هم‌وطنان زلزله‌زده بشتابند.

امام جمعه چناران با اشاره به بندگی از سوی مومنان و مومنات در ماه رمضان گفت: زندگی پاک در سایه عمل صالح بوده و آنچه مسلم است اینکه حفظ عمل از انجام آن مهم‌تر است.

وی افزود: معیار و سنجش اعمال قرآن و روایت است، از این‌رو ما باید در انجام اعمال استاندارد را که همان قرآن و روایت است، رعایت کنیم.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول