اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه بسیج دانشجویی کرمان به مناسبت روز قدس

روز قدس‌ امید بخش منطق مقاومت است

خبرگزاری فارس: در بیانیه بسیج دانشجویی کرمان به مناسبت روز قدس آمده است: با شرکت در راهپیمایی روز قدس‌، امید بخش منطق مقاومت باشیم.

روز قدس‌ امید بخش منطق مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در بخشی از بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان به مناسبت روز قدس آمده است: رژیم صهیونیستی در ادامه پروژه استعماری و تجاوز‌طلبانه قدرت‌ها و با پردازشِ داستان‌ها و حماسه‌های یهودی شکل گرفت و فلسطین را به عنوان مرکز و محلِ رشد و گسترش خود برگزید، زیرا فلسطین به عنوان قبله اول مسلمانان ‌دارای وجاهت مذهبی و سمبلیک بالایی در جهان اسلام و بلکه بشریت برخودار‌ و از لحاظ ژئوپولتیک از موقعیت ممتازی برخوردار است.

این بیانیه می‌افزاید: به این صورت برای رسیدن به اهداف منحوس و نژادپرستانه کارنامه عریض و طویل کشتار مردم بی‌گناه را با حمایت قدرت‌های غربی به ویژه انگلستان و آمریکا در دست دارد که بشریت از مشاهده آن سرافکنده و شرمگین است، اما سیاست توسعه‌طلبانه این رژیم غاصب به مرزهای جغرافیایی خاصی محدود نشده، بلکه خواستار عملیاتی کردن تز از نیل تا فرات بود و در این مسیر از کشتار، قتل، غارت و راه‌اندازی لابی‌های گسترده در مجامع بین‌المللی‌، کسب حمایت مالی و معنوی غرب‌، فشار بر ملل مسلمان‌، تحرکات نظامی و راه‌اندازی شبکه‌های گسترده تروریستی بهره می‌برد.

این بیانیه عنوان کرده است: چیزی که حاصل می‌شود نه فقط نقض حقوق ملت فلسطین، بلکه اختلال در امنیت وجودی مسلمانان به ویژه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام است، پروژه استعماری تسخیر فلسطین محدودِ در حوزه‌های فلسطین نیست، بلکه همواره با پردازش‌های فکری و ارزشی ساحران یهود و اشت‌های سیرناپذیر اقتصادی آنها‌، هیچ حد و مرزی برای تجاوز‌طلبی قائل نیست.

در این بیانیه آمده است: امام خمینی (‌ره‌) با درک صحیح از خطر صهیونیست و حساس یافتن مواجهه مردم فلسطین با رژیم غاصب و تأثیر آن در مواجهه اسلام و کفر و شکل‌دهی جریان‌های تاریخی به نفع اسلام در آینده‌، جبهه شکست‌ناپذیر مردمی را در مقابل کیان کفر شکل داد که تبلور عینی آن اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است.

این بیانیه می‌افزاید: روز قدس ‌سال جاری حال و هوایی دیگری دارد، بهار طراوت و نور امید و بیداری‌، بر دامن مسلمانان باریدن گرفته است و اینک همه جهانیان یک صدا سرود آزادی قدس‌ که شعار آزادی جهان اسلام است را سر می‌دهند.

این بیانیه تصریح کرده است: میراث فکری امام (‌ره‌) و سایر شخصیت‌های اسلام‌گرا، مبارز و خیزش مجدد مردم سلحشور و غیرتمند فلسطین در اقامه انتفاضه و شهادت‌طلبی جوانان سرزمین بیت‌المقدس نه تنها به آرمان قدس جان تازه‌ای بخشیده، بلکه تمام ملل مستضعف و مسلمان را به وجد آورده و نه تنها حمایت آنها را ناخودآگاه جلب می‌کند، بلکه می‌تواند الگویی مبارزاتی برای همه مستضعفان قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است: اکنون جلادان صهیونیست که از حمایت معنوی و مادی نومحافظه‌کاران مرتجع و ضد‌ ترقی نهایت بهره‌برداری را به عمل می‌آورد‌، تلاش دارند با گره زدن سرنوشت رژیم غاصب صهیونیست با میراث فکری یهود و مسیح‌، جهان‌گشایی کنند و این مقابله با هر نوع حرکت آزادیخواهانه و خداگرایانه در جهان را به دنبال دارد.

این بیانیه عنوان کرده است: بر ما است که با ساماندهی آرا و اندیشه‌های خود، بسیج ملت‌ها و افکار عمومی و آگاهی‌بخشی نسبت به اهمیت موضوع انتفاضه و تبلیغ و ترویج نگرش‌های کلان نسبت به آن‌، در مقام حمایت جدی از پیران‌، جوانان‌، زنان و مردانی برآییم که مدافع حیثیت خود‌، بشریت‌، آزادی و عدالت هستند و با شرکت در راهپیمایی روز قدس‌، امید بخش منطق مقاومت باشیم.

بنابراین بیانیه دانشجویان بسیجی و ولایتمدار از تمام اقشار جامعه و ملت مسلمان و متعهد ایران به ویژه دانشگاهیان و فرهیختگان دعوت کرده‌اند تا با شرکت در این مراسم بت‌شکن، ندای آزادیخواهی و عدالت‌مداری خود را طنین‌انداز کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول