اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز همدان:

حل تمام مشکلات جامعه در گرو توجه به نماز است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: حل تمام مشکلات جامعه در گرو توجه به نماز است.

حل تمام مشکلات جامعه در گرو توجه به نماز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر ابراز داشت: طبق حدیث پیامبر اسلام (ص) نخستین چیزی که در قیامت از انسان پرسیده می‌شود نماز است و اگر نماز پذیرفته شود سایر اعمال نیز پذیرفته و اگر رد شود دیگر اعمال انسان نیز رد خواهد شد.

وی ادامه داد: همه ما در تلاش هستیم جامعه‌ای سالم و بانشاط داشته باشیم و اگر می‌خواهیم جامعه ما عاری از فساد، منکر و ناهنجاری‌ها باشد باید توجه به اعتقادات و مسائل دینی در صدر امور قرار گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: برای داشتن این مدینه فاضله و جامعه به دور از رذایل توجه به امر مهم نماز می‌تواند جامعه را به رشد و تعالی برساند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ریشه اعتیاد در جامعه از میان برداشته شود و نیروی انسانی متعهد و ورزشکار و بانشاط داشته باشیم باید توجه جوانان را با این امر مهم بهبود بخشیم و جامعه را جامعه نمازی کنیم.

حسنی‌حلم به شخصیت دینی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: تمام دوران زندگی امام برای همه ما درس و الگو است و مهمترین بخش زندگی ایشان توجهات به دین و مهمتر از همه به امر مقدس نماز است که حتی در آخرین لحظات عمر با برکت‌شان نیز در بیمارستان نماز را به جای آورده و این صحنه بارها از طریق رسانه‌ها برای مردم تکرار شده است که خود می‌تواند درس بزرگی در توجه به امر نماز برای همه ما باشد.

وی عنوان کرد: سمت و سوی کارهای فرهنگی باید به سمت نماز پیش برود و در واقع شاخص همه امور فرهنگی در کشور امر نماز باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: غالب کسانی که به سمت مواد مخدر، سرقت، قتل و... قدم گذاشته‌اند افرادی بی‌ایمان و فاقد نماز هستند که ارتباط آنها با مسائل و مبانی دین ضعیف است.

وی گفت: نماز تنها به یک امر ظاهری ختم نمی‌شود بلکه کسانی که معنای واقعی نماز را ادا می‌کنند تأثیرگذار ارز‌ش‌های مثبت در جامعه هستند و از کارهای بد و تجاوز به حقوق دیگران دورند و این معنای نماز واقعی است که ما باید جامعه را به این سمت و سو پیش ببریم که نمازگزاران ما در جامعه نمازگزاران واقعی باشند.

حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: تمکن افراد باید در بستر نماز باشد و کسی که در جامعه اسلامی پست و مقامی دارد از جایگاه خود برای ترویج این امر مقدس استفاده کند و تصور نکند که نماز امری شخصی است و این تصور که نماز امری شخصی است اشتباه بوده بلکه همه باید برای ترویج این معروف برای آحاد مردم تلاش کنیم.

وی در تأکید به روحانیون، مسئولان، ورزشکاران، رسانه‌ها و... گفت: در توجه به نماز کوتاهی نکنید و سعی کنید در ترویج و تشویق دیگران به نماز تلاش و کوشش لازم را داشته باشید.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: همه اخلاق و رفتار ما باید تابع نماز شود و وقتی تابع این عمل مقدس شویم زیبا جلوه می‌کنیم و مخاطبانمان نیز با توجه به زیبایی رفتار ما رفتاری زیبا خواهند داشت.

وی بر اقامه نماز در ادارات تأکید کرد و گفت: ادارات باید 20 دقیقه از وقت خود و کارمندانشان را به امر نماز اختصاص دهند.

حسنی‌حلم اظهار داشت: در تجهیز نمازخانه‌های ادارات، نهادها و مکان‌های عمومی و مساجد تلاش شود تا مردم گرایش بیشتری به این مکان‌ها داشته باشند.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام کرامتیان تقدیر و حجت‌الاسلام مهدی بیات به عنوان مسئول جدید ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر معرفی شد.

 انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول