اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر:

10 درصد دستگاه‌های اجرایی بوشهر نمازخانه ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: در حال حاضر 10 درصد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر فاقد نمازخانه هستند.

10 درصد دستگاه‌های اجرایی بوشهر نمازخانه ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام عباس خشنود پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از نقاط ضعفی که در مورد وضعیت نماز در استان داریم این است که مردم در ایام ماه رمضان حضوری فعال در مساجد و حسینیه‌ها دارند اما در دیگر ایام سال موقع نماز در مساجد نیستند.

وی افزود: رسانه‌ها باید فضای فرهنگی مناسبی را در مورد اقامه نماز در جامعه انعکاس دهند تا شاهد حضور مردم در تمام ایام سال در مساجد باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر با بیان اینکه نبود مدیریت منسجم در امور مساجد از ضعف‌های این حوزه است خاطر نشان کرد: عدم انسجام لازم بین هیئت امنا در مورد رسیدگی به امور مساجد، نبود امکانات لازم برای استفاده علاقه‌مندان از دیگر مشکلات و ضعف‌های موجود در موضوع اقامه نماز است.

خشنود بیان کرد: در شهرک‌های جدید مساجد متناسب با نیاز ساکنان در نظر گرفته نشده و این از معضلات عمده در شهرک‌های جدید است.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به نمازخانه مطلوب مجهز شدند گفت: قبلا نمازخانه‌های بین راهی نداشتیم اما اکنون در اغلب بزرگراه‌ها نمازخانه داریم ولی مشکل این نمازخانه‌ها نبود متولی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر با بیان اینکه در 80 درصد ادارات استان نماز جماعت برپا می‌شود خاطر نشان کرد: قبلا برنامه جماعی برای ارزیابی عملکرد ادارات در مورد ترویج فرهنگ نماز نداشتیم اما الان این برنامه در حال اجراست.

خشنود با بیان اینکه 35 درصد مدیران استان بوشهر از اهداف نماز و اولویت‌های آن بی‌اطلاع بوده یا توجه کافی ندارند افزود: 30 درصد مدیران استان در نماز جماعت ادارات حضور منظم ندارند و یا در ماموریت، مرخصی یا جلسه هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر با اشاره به اینکه 10 درصد ادارات استان نمازخانه ندارند بیان داشت: کانون پرورش فکری، سازمان صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری بوشهر، محیط زیست و کار و امور اجتماعی اداراتی هستند که بنا به‌دلایل مختلفی نمازخانه ندارند.

خشنود گفت: 12 درصد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر نماز جماعت ندارند و به‌صورت متفرقه نماز برپا می‌شود و به‌دلیل کمبود روحانی، 10 درصد دستگاه‌های اجرایی نماز جماعت را با حضور فرد غیر روحانی برپا می‌کنند.

وی افزود: در بیش از 50 درصد دستگاه‌ها به دلیل حضور مدیر در نماز جماعت، بیش از 50 درصد کارکنان نیز در نماز شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول