اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترک مناطق آزاد ایران و عراق تأکید شد

افزایش همکاری‌های دوجانبه منطقه آزاد اروند و مناطق آزاد عراق

خبرگزاری فارس: نشست مشترک مناطق آزاد ایران و عراق در خصوص افزایش همکاری دو جانبه در زمینه افزایش صادرات،‌ مرز شلمچه و ایجاد منطقه تجاری بین این دو کشور برگزار شد.

افزایش همکاری‌های دوجانبه منطقه آزاد اروند و مناطق آزاد عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد اروند مدیر عامل این منطقه در نشست مشترک مناطق آزاد ایران و عراق اظهار کرد: دو کشور ایران و عراق سوابق بیشتری در حوزه منطقه‌ای و تاریخی و همچنین منافع مشترک در زمینه تجارت دارند بنابر این باید به منظور حفظ منافع مشترک تلاش بیشتری شود.

محبت رئیسی تصریح کرد: هفت منطقه آزاد تجاری فعال در کشور داریم و برای توسعه گسترش منطقه اقتصادی فعال برنامه‌هایی را انجام می‌دهیم که این امر می‌تواند موقعیت خوبی را برای ایران در حوزه تجاری (CIS) فراهم کند.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نفت به خصوص در حوزه صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی لازمه رسیدن به این هدف است که در همین راستا باید روابط دو کشور را گسترش و موانع را برداشت.

وی گفت: پایین آوردن عوارض، معافیت مالیاتی در ورود و خروج کالا و ایجاد بانک در مناطق آزاد دو کشور برای مبادلات ارزی به خصوص تسهیلات خاص برای تجار، روابط اقتصادی بین دو کشور را مستحکم می‌کند.

رئیسی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور آموزش‌هایی را برگزار کنیم تا بتوانیم مبادلات تجاری بیشتری را بین ایران و عراق فراهم نمائیم.

معاون مدیر کل سازمان مناطق آزاد عراق نیز گفت: آرزوی دو ملت و مسئولان دو کشور است که در زمینه تحقق بخشیدن به منافع مشترک تجاری گام‌هایی برداشته شود که این امر با امضای قرارداد همکاری تجاری میان منطقه آزاد اروند (آبادان ـ خرمشهر) و منطقه آزاد عراق تحقق می‌یابد.

فاروق‌ابراهیم اسماعیل تصریح کرد: عراق این آمادگی را دارد در هر زمانی که ایران آماده باشد به منظور پیشبرد مبادلات تجاری وارد مذاکره شود.

اسماعیل خاطر نشان کرد: تأسیس مناطق آزاد تجاری و انجام دوره‌های آموزشی و تشکیل کمیته مشترک برای مناطق آزاد از جمله اولویت‌های اساسی دو کشور است که باید با برگزاری نشست‌های تخصصی این موضوعات را بررسی و عملی سازیم.

انتهای پیام/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول