اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران خبر داد

حضور دانشجویان عراقی از مهرماه 91 در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران از حضور دانشجویان عراقی از مهرماه 91 در منطقه آزاد ارس خبر داد.

حضور دانشجویان عراقی از مهرماه 91 در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدحسین امید اظهار کرد: استان‌های شمال‌غرب کشور علاقه زیادی به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارند و آمار جذب دانشجویان طی یک و نیم سال فعالیت پردیس ارس دانشگاه تهران حاکی از حضور 60 درصدی دانشجویان از شمال‌غرب کشور در این دانشگاه است.

وی افزود: پردیس ارس دانشگاه تهران با هدف پاسخگویی به نیازهای تحصیلات تکمیلی شمال‌غرب کشور و جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشورهای همسایه و جلوگیری از خروج دانشجویان ایرانی و نیز جذب دانشجویان خارجی در منطقه آزاد ارس تاسیس شد و آمارها بیانگر استقبال خوب از سراسر کشور به خصوص شمال‌غرب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آماده جذب دانشجو در 53 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد هستیم، افزود: برای اخذ مجوز 17 رشته جدید رایزنی‌های لازم را انجام داده ایم و امیدواریم در مهرماه سال‌جاری با 70 رشته گرایش دانشجویان جدید را جذب کنیم.

 امید ادامه داد: هم‌اکنون 520 دانشجو در 23 رشته گرایش در پردیس ارس دانشگاه تهران در حال تحصیل هستند که با اخذ مجوزهای لازم امیدواریم تعداد این دانشجویان در کمتر از دو سال فعالیت به مرز یک‌هزار نفر برسد.

امید گفت: با توجه به تقاضاهای رسیده از کشورهای خارجی، ثبت‌نام نخستین دانشجویان خارجی از مهرماه سال‌جاری از کشور عراق انجام خواهد شد.

وی افزود: در منطقه آزاد ارس تقاضا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری بسیار است و در این زمینه رایزنی‌های لازم برای اخذ مجوز چند رشته دکتری را انجام داده ایم که در صورت توافق از مهرماه سال‌جاری جذب دانشجویان دکتری را نیز خواهیم داشت.

رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه خوابگاه‌های دانشجویی در چه وضعیتی هستند، گفت: با توافق‌های انجام شده با منطقه آزاد ارس چند خوابگاه در حال احداث هستند.

امید با تاکید بر اینکه ظرفیت جذب دانشجو در این منطقه بسیار بالاست و بدون شک در آینده نزدیک تعداد دانشجویان داخلی و خارجی در این منطقه افزایش می‌یابد، افزود: پردیس ارس دانشگاه تهران اجرای خوابگاه‌های دانشجویی را از طریق بخش خصوصی اجرا خواهد کرد و این موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری سودآور برای بخش خصوصی است. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول