اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی قم صورت گرفت

تصویب 8 طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اجرای 8 طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 25 میلیون تومان تصویب شد.

تصویب 8 طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی، با اشاره به اینکه مهم‌ترین و نخستین مشکل استان در موضوع کم آبی است اظهار کرد: راه‌کارها، پیشنهادات و رفع مشکل کم آبی در جلسه آینده کارگروه بخش توسعه کشاورزی بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل موضوع آب ضرورت دارد، تصریح کرد: کمبود آب در بخش صنعت، کشاورزی و شرب خانگی تاثیر بسزایی دارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه در موضوع منابع آب، استان دچار محدودیت جدی است خاطر نشان کرد: با توجه به توسعه شهر، افزایش جمعیت در سال‌های آینده و مهاجرت افراد به استان، برای افزایش منابع آب باید بررسی جدی صورت گیرد.

پیریایی با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب به دشت مسیله اهمیت بسزایی در تامین منابع آبی و احیای بخش کشاورزی استان دارد، اضافه کرد: موانع و مشکلات طرح انتقال آب به دشت مسیله باید هر چه سریع‌تر برطرف شود و اجرای این طرح از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که در سفر پربرکت به قم اشاره کردند.

وی با ابراز رضایت از وضعیت مطلوب جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار کرد: وضعیت کیفی جلسه‌ها در حال بهبود است و اگر سخت‌گیری‌هایی به ادارات اجرایی استان صورت می‌گیرد، به دلیل اقدام جدی‌تر در راستای برطرف کردن مشکلات و فعالیت بهتر در بخش مورد نظر است.

در این جلسه رضا سیار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ارائه گزارشی از شرایط بخش کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در جلسات توسعه بخش کشاورزی 481 طرح اجرایی با سرمایه‌گذاری بیش از 57 میلیارد تومان با پیش‌بینی هزار و 359 اشتغال جدید به تصویب رسیده است.

همچنین در این جلسه، خانی مدیرکل بانک کشاورزی استان گزارشی از وضعیت پرداخت وام‌های تصویب ستاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی به متقاضیان ارائه کرد.

سیدحسن رضوی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت میزان بارندگی در سال آبی 90-89، منابع آب سطحی و زیرزمینی استان و برداشت و تخلیه آب سدهای استان پرداخت و اظهار کرد: حجم تخلیه و برداشت از منابع آب زیرزمینی 903.3 میلیون مترمکعب است که از این میزان 803.4 میلیون مترمکعب به مصرف کشاورزی و 61.49 میلیون مترمکعب آن به مصارف شرب و صنعتی می‌رسد.

همچنین در این جلسه 8 طرح با تسهیلات 1 میلیارد و 25 میلیون تومان تصویب شد که با اجرایی شدن این طرح‌ها برای 20 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول