اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه نحوه برگزاری نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه اظهار کرد: در این همایش 20 فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری منطقه عرضه می‌شود.

وی این فرصت‌ها را در حوزه‌های صنایع غذایی، صنایع الکترونیک، تولید تجهیزات خودرو، انبارداری، حمل و نقل، گردشگری و بندر ذکر کرد و افزود: از بین 100 فرصت سرمایه‌گذاری امکان‌سنجی شده، منطقه آزاد انزلی برای برگزاری همایش انتخاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه گردشگری طرح‌های ایجاد مجموعه گردشگری ساحلی، ساخت هتل پنج ستاره و مجموعه‌های تفریحی، ساخت دهکده سلامت، شهر بازی و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی عرضه شده است، ادامه داد: احداث سردخانه، تولید فرآورده‌های چای داخلی، تولید سوسیس گیاهی از سویا، تولید نان صنعتی، تولید پکتین از پوست مرکبات و تهیه روغن خوراکی از سبوس برنج، فرصت‌های سرمایه‌گذاری عرضه شده در حوزه صنایع غذایی از طرف منطقه آزاد انزلی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه تجهیزات خودرو بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزاد در برگیرنده تولید کیسه هوا، تولید سیستم ضد قفل ABS، تولید مخازن و نازل پمپ گاز CNG کامپوزیتی است.

به گفته رحیمی، تولید کنتورهای هوشمند و فیبر نوری از بخش صنایع الکترونیکی و ظروف یک بار مصرف از پسماندهای گیاهی نیز در این همایش از طرف منطقه آزاد ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: بندر کاسپین بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر و حلقه تکمیل کننده طرح‌های بزرگ زیربنایی کشور در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های ترانزیت بین‌المللی منطقه و گیلان به همراه احداث انبار سرپوشیده کالا و مجتمع مسکونی در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان از طرف منطقه آزاد انزلی به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی حلقه تکمیل و تعالی بخش توسعه همه‌جانبه استان بوده و خود را نسبت به توسعه استان متعهد می‌داند.

وی با تصریح بر اینکه منطقه آزاد انزلی بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور با جاذبه‌ها، ظرفیت‌های قانونی و مقررات فراملی بهترین مزیت برای سرمایه‌گذاران در گیلان محسوب می‌شود.

رحیمی افزود: پس از اتمام تحقیقات و بررسی‌های علم‌-کارشناسی طرح جامع منطقه آزاد انزلی، امکان سنجی 100 فرصت سرمایه‌گذاری طبق توانمندی‌ها، ظرفیت‌های متعدد استان، مبتنی بر رویکرد تامین نیاز بازار مصرف داخلی و کشورهای منطقه با هدف انتقال تکنولوژی و توسعه تعاملات اقتصادی‌ ـ صنعتی، تولیدی با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز تدوین شده است.

وی راهبرد اصلی منطقه آزاد انزلی خود را جذب سرمایه‌گذار به منظور ایجاد اشتغال مولد اعلام کرد و یادآور شد: در این مسیر بخش اصلی زیرساخت‌های ضروری برای حضور و فعالیت سود آور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از طرف منطقه آزاد انزلی مهیا شده و آمادگی کامل خود را برای بهره‌برداری سرمایه‌گذاران از مزایای قانونی سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس، نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان در آبان سال جاری با معرفی 100 فرصت سرمایه‌گذاری استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول