اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مفتاح‌الجنه طرحی در راستای گسترش فرهنگ انفاق در جامعه

خبرگزاری فارس: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان متولی امور رسیدگی به محرومان طرح مفتاح‌الجنه را به منظور گسترش فرهنگ انفاق در ماه مبارک رمضان اجرا می‌کند.

مفتاح‌الجنه طرحی در راستای گسترش فرهنگ انفاق در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان متولی امور رسیدگی به محرومان جامعه به منظور احیای سنت‌های علوی و ایجاد فرصت برای بسیاری از مسئولان خیراندیش و نیکوکارانی که علاقمند به زمینه‌چینی دوستی‌ها و هم‌نشینی‌ها هستند، ویژه‌برنامه مفتاح‌الجنه را طراحی کرده تا به واسطه آن الفت و دوستی میان محرومان، خیران و مسئولان در قالب هدایت الهی در دین مبین اسلام محقق شود.

مفتاح‌الجنه ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان است که با حضور مسئولان، خیران، نیکوکاران و اقشار مختلف مردم در دیدار و دل‌جویی از خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیازمندان جامعه صورت می‌گیرد.

در روزها و شب‌هایی که پاداش هر کار نیک چند برابر است، دستگیری و دل‌جویی از ایتام و فقرا که جزو احسن نیکی‌ها تلقی می‌شود، اجر و مزدی بی‌نهایت دارد و اجرای طرح مفتاح‌الجنه این مهم را با همکاری خیراندیشان در کرمان انجام دهد.

بزرگ‌ترین مشکل خانواده‌های نیازمندان درمان و مسکن است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر ساله در قالب طرح مفتاح‌الجنه سرکشی و دیدار از خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وحید میرزایی با بیان اینکه هر روز از ماه مبارک رمضان 64 گروه از خیران و مسئولان از خانواده‌های نیازمندان‌ جامعه دیدار می‌کنند، عنوان کرد: حضور مردم، مسئولان و خیران در این طرح بی‌سابقه است.

وی ابراز داشت: این طرح بعد معنوی برای طرفین ایجاد می‌کند، خانواده‌های نیازمند مشاهده می‌کنند افرادی در جامعه حضور دارند که به فکر آنها هستند و خیران نیز در یک فضای عاطفی و معنوی غیر قابل سنجش قرار می‌گیرند.

میرزایی افزود: در جریان این طرح علاوه بر اینکه مشکلات و سختی‌های زندگی اقشار نیازمند بیان می‌شود، حاضران با خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز آشنا می‌شوند.

وی بزرگ‌ترین مشکل خانواده‌های نیازمندان را در بحث درمان و مسکن عنوان و تصریح کرد: طی سال گذشته 48 واحد مسکن مددجویی تحویل داده شد که تماما متعلق به خانواده‌های بی‌سرپرست است.

میرزایی با بیان اینکه بخش بسیار کمی از مسکن سهم آورده مددجویان است، گفت: این مبلغ در حد یک یا دو میلیون تومان است و به این دلیل در نظر گرفته شده تا خانواده‌ها نیز در جریان خانه‌دار شدن دخیل و با سختی‌های کار آشنا باشند.

28 هزار حامی ایتام کرمان را حمایت می‌کنند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان همچنین با تقدیر از حس نوع‌دوستی و سخاوت مردم کرمان اظهار داشت: 16 هزار یتیم در استان کرمان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که همه آنها حامی‌یابی شده‌اند.

میرزایی گفت: 28 هزار حامی ایتام استان کرمان را حمایت می‌کنند و این نشان از سخاوت ملت ایران است.

وی بیان داشت: مستمری واریزی به حساب ایتام توسط کمیته امداد و با نظر حامیان هدایت می‌شود تا به بهترین نحو ممکن برای ایتام هزینه شود.

میرزایی افزود: کمیته امداد برای ایتام زیر پوشش خود طرح آتیه را در نظر گرفته که طی آن برای آینده درسی، اشتغال، ازدواج و دیگر موارد مورد نیاز ایتام در آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تصریح کرد: استان کرمان به لحاظ اقتصادی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و خانواده‌های مددجویان می‌توانند با علاقه و پشتکار توانمند شده و وضعیت اقتصادی خود را تغییر دهند.

میرزایی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در جریان اجرای برنامه‌های تکلیفی خود، افراد نیازمند جامعه را نیز در نظر دارد و کمک‌های موردی را به آنها ارائه می‌دهد.

دیدار از 5700 خانوار در راستای طرح مفتاح‌الجنه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بازدید از خانواده‌های ایتام و نیازمندان در قالب طرح مفتاح‌الجنه است که با حضور اقشار مختلف مردم اعم از خیران، مسئولان، بازاریان، پزشکان و ... به صورت روزانه در ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته می‌شود.

ناصر شیبانی ابراز داشت: حاضران در این طرح علاوه بر دیدار با خانواده‌های نیازمند در حد توان خود گوشه‌ای از مشکلات این قشر را رفع می‌کنند.

وی افزود: طی سال گذشته در راستای طرح مفتاح‌الجنه از 5 هزار و 700 خانوار در استان کرمان دیدار و 18 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد.

شیبانی تصریح کرد: در بازدیدها امکان حضور همه اقشار و مسئولیت‌ها وجود دارد و این امر کمک‌رسانی را به نحو بهتری میسر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر کرمان هر روز 16 خانواده بی‌سرپرست و نیازمند مورد سرکشی قرار می‌گیرند.

2300 یتیم در ماه رمضان سال جاری حامی‌یابی شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کرمان همچنین با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام اظهار داشت: این طرح طی سال به طور مستمر برگزار می‌شود، اما در ماه رمضان به صورت ویژه دیده شده و رونق بیشتری دارد.

شیبانی افزود: در این طرح پذیرش ایتام از سوی خیران و متمکنان به منظور حمایت مادی و معنوی از آنها و رفع مشکلات احتمالی انجام می‌شود و حامیان ماهانه مبلغی را به حساب ایتام واریز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 11 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی حامیان ایتام داشتیم که در این زمینه رتبه اول کشوری را نیز کسب کردیم.

شیبانی گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز تاکنون 2 هزار و 300 یتیم توسط یک هزار و 250 خیر حامی‌یابی شدند که آمار قابل توجه و نشانه سخاوت مردم نوع‌دوست است.

وی اذعان داشت: هر کدام از ایتام ما ممکن است از سوی چند نفر حمایت شوند و در بعضی از مناطق میانگین درآمد ماهانه ایتام بالای 150 هزار تومان است.

مفتاح‌الجنه باید به جامعه معرفی شود

یکی از خیران شرکت‌کننده در طرح مفتا‌ح‌الجنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حضور در این برنامه‌های به این بر می‌گردد که فرد چه نیتی داشته باشد، کمک‌رسانی از هر طریقی ممکن است.

"م - ب" ابراز داشت: باید زکات سلامتی و زندگی آرام خود را بدهیم، سلامتی، آرامش، فرزندان سالم، خانواده خوب و ...همه مستلزم پرداخت زکات است.

این خیر عنوان کرد: طرف حساب ما خداوند است و خودمان بهتر می‌توانیم حساب کنیم که چه اندازه باید زکات بدهیم، آنچه از دل فرد می‌گذرد، باید به آن توجه کرد.

وی با تقدیر از اجرای طرح مفتاح‌الجنه افزود: این طرح نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر است و رسانه‌ها باید در این زمینه کار کنند.

وی گفت: صدا و سیما به منزله دانشگاهی است که در همه خانه‌ها وجود دارد و باید این طرح را اطلاع‌رسانی کند، مفتاح‌الجنه باید به مردم معرفی شود.

.................................

گزارش از شیما صفرزاده

................................

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول