اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

یک نفر هم نباید در گچساران تحت حمایت کمیته امداد باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران با تاکید بر اینکه مسئولان به فکر اشتغال جوانان در بام نفتی ایران باشند، گفت: در گچساران یک نفر هم نباید تحت حمایت کمیته امداد باشد ولی متاسفانه اینگونه نیست.

یک نفر هم نباید در گچساران تحت حمایت کمیته امداد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد در گچساران اظهار کرد: در بام نفتی ایران که منابع عظیمی از نفت دارد متاسفانه شاهد هستیم جوانان زیادی بیکار هستند.

 امام جمعه گچساران افزود: اگر جوانی بیکار باشد و بدحجابی در جامعه باشد فقط آنان مقصر نیستند بلکه ما مسئولان باید زمینه اشتغال آنان را فراهم کنیم و اگر در این خصوص تلاش نکنیم  مقصر و مسئول هستیم.

وی ادامه داد: در شهرستان گچساران که حدود یک چهارم نفت کشور را تأمین می‌کند، اکنون جوانان زیادی بیکار هستند که در این زمینه باید به فکر جوانان باشیم و مشکلات آنها را حل و فصل کنیم.

حجازی با بیان اینکه در شهرستان گچساران با توجه به نفت‌خیز بودن منطقه، نباید یک نفر تحت حمایت کمیته امداد باشد، بیان کرد: در این شهرستان که بام نفت ایران است در حال حاضر 2 هزار و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و شاید افراد دیگری هم باشند که این استحقاق را دارند ولی در این آمار نیستند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مسئولین ادارات و کمیته امداد خانواده‌ها به سمت توانمندی سوق پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به رسالت انقلاب اسلامی در ریشه‌کنی فقر تصریح کرد: مردم و مخصوصاً مسئولان باید همکاری کنند تا فقر، بیکاری و محرومیت از جامعه به خصوص شهرستان گچساران رخت بربندد و با تشکیل حکومت عدالت، روزی برسد که هیچ فرد نیازمند و تحت حمایت وجود نداشته باشد.

* تلاش داریم تا اشتغال جایگزین پرداخت مستمری شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اجرای سیاست توانمندسازی خانواده‌ها گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی و افزایش اشتغال‌زایی سعی بر این است که اشتغال را جایگزین پرداخت مستمری کنیم تا بتوانیم از طریق ایجاد طرح‌های اشتغال وضعیت معیشتی خانواده‌های تحت حمایت را بهبود ببخشیم.

عبدالمجید فرهادی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی برای نتیجه‌گیری نیاز به زمان دارند، بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی نیاز به همکاری و تعامل همه مسئولان داریم و امید است با همکاری ائمه جمعه، مشارکت خیرین و مسئولان سایر ادارات در گسترش فرهنگ اشتغال نسبت به توانمند کردن مددجویان و افراد نیازمند به ‌ویژه در بحث اشتغال، مشکلات درمانی، مسکن و سایر مشکلات بتوانیم گام‌های موثری برداریم. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول