اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

کمیته امداد پشتیبان نیازمندان است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم کمک‌های افراد نیکوکار را بدون واسطه به نحو مطلوبی به دست نیازمندان می‌رساند و پشتیبان آنان است.

کمیته امداد پشتیبان نیازمندان است

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز در آستانه پایان ماه مبارک رمضان در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هر یتیم ایرانی پرونده‌ای در این اداره کل تشکیل داده تا افراد نیکوکار به دلخواه هر یک از آنان را زیر پوشش خودشان قرار دهند.

عباسی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بین افراد نیکوکار و یتیمان واسطه خوبی است به طوری که این اداره کل کارتی با مشخصات کامل برای هر یتیم صادر کرده تا افراد نیکوکار ساده‌تر بتوانند به آنان کمک کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شماره حساب یتیمان را به افراد نیکوکار می‌دهد تا کمک‌های آنان مستقیما به حساب یتیمان واریز شود و این اقدام، گام بسیار مطلوبی برای شفاف‌سازی و روشن‌سازی در جامعه است و افراد نیکوکار نیز بسیار از این طرح استقبال کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه امام علی (ع) به مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه رسیدگی و به آنان کمک‌های موثری می‌کردند، یادآور شد: مردم ایران با اقتدا کردن به این امام بزرگوار در همه ماه‌ها به ویژه ماه مبارک رمضان کمک‌های ویژه‌ای به یتیمان ارایه می‌کنند و نمونه آن نیز در زلزله آذربایجان محسوس است.

عباسی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات مؤثری برای حمایت از یتیمان در جامعه انجام داده، ابراز کرد: مسئولان مربوط این اداره کل باید با برنامه‌ریزی درست و منسجم این حمایت‌ها را هدفمند و مداوم کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرمان امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان مربوط کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از تشکیل شدن این اداره کل اقدامات مؤثری برای حمایت از یتیمان در جامعه انجام داده‌اند.

مسئولان نظام به مشکلات خانواده‌های شهدا رسیدگی کنند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امام علی (ع) از خانواده‌های شهدا بسیار دلجویی و به مشکلات آنان به نحو مطلوبی رسیدگی می‌کرد تا بتواند مشکلات آنان را به راحتی برطرف کند.

عباسی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «شهدا چشم و چراغ این ملت و در همه جا بر دیگران مقدم هستند»، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا با استقامت در برابر سختی‌های زندگی صبر کردند، بر این اساس باید مسئولان نیز به مشکلات آنان به نحو مطلوبی رسیدگی کنند تا رضایت آنان کسب شود.

وی با بیان اینکه شهدا برای اقتصاد، اجتماع و فرهنگ جامعه برکات فراوانی دارند، گفت: نام‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام آنان می‌تواند همیشه نام و یاد شهدا را در ذهن مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به خوبی ماندگار کند تا هرگز از یاد و خاطره‌ آنان نروند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به برکت خون و ایثار شهدای انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران به دشمنان داده نشد و مردم ایران استقلال، آزادی و عزتشان را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا می‌دانند.

عباسی با اشاره به اینکه مسئولان کوچه‌ها و خیابان‌ها را به یاد شهدا نام‌گذاری می‌کنند، اذعان کرد: متأسفانه در برخی موارد در این نام‌گذاری‌ها نام شهید نوشته می‌شود ولی فامیلی شهید ذکر نمی‌شود که این امر موجب نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مسئولان باید سریعا اقدامات لازم را برای اصلاح نام‌گذاری صحیح نام و نام خانوادگی شهدا انجام دهند تا نام خانوادگی شهدا در کنار نام شهدا آورده شود و با تحقق این امر رضایت خانواده‌های شهدا را کسب کنند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول