اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

احداث نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از احداث نیروگاه مولد و تولید همزمان برق و حرارت به مقیاس 25 مگاوات در این منطقه خبر داد.

احداث نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه برق مقیاس کوچک در این منطقه، اظهار کرد: به منظور تأمین برق و پاسخگویی به روند رو به رشد نیازهای انرژی بخش‌های صنعتی و تجاری، نیروگاه مولد و تولید همزمان برق و حرارت به مقیاس 25 مگاوات در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع جنب پست برق 63 کیلوولت منطقه آزاد انزلی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه روند ساخت این پروژه از طرف بخش خصوصی و با مشارکت یکی از بانک‌های عامل کشور انجام می‌شود، ابراز کرد: مولدهای مقیاس کوچک را می‌توان نسل جدید کارخانه‌های برق خصوصی نامید که پربازده‌ترین نوع آن "‌CHP " با قابلیت همزمان برق و حرارت است.

این مسئول، نیروگاه مولد مقیاس کوچک را مجموعه‌ای از تأسیسات تولید برق معرفی دانست و افزود: اتصال این نیروگاه به شبکه توزیع برق از نظر فنی امکانپذیر است.

وی زمان بهره‌برداری این پروژه را نیمه دوم سال 92 عنوان کرد و گفت: کاهش تلفات برق، دستیابی به بهره‌وری بسیار بالا از طریق تولید همزمان برق و حرارت، سازگاری با برنامه‌های پدافند غیرعامل، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و پاسخگویی به بخشی از نیاز شبکه برق از مهم‌ترین مزایای نیروگاه برق مقیاس کوچک منطقه آزاد انزلی است.

رحیمی هزینه اجرای پروژه مذکور را بالغ بر 300 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: از دیگر مزایای چنین نیروگاه‌هایی دارا بودن حجم کم، نصب آسان، قابلیت جابه‌جایی، عدم وابستگی به زیرساخت‌های انتقال و توزیع شبکه برق، امکان اتصال به شبکه‌های محلی و بازگشت سرمایه از طریق فروش برق مازاد است.

وی رویکرد منطقه آزاد را در راستای سیاست‌های کلان دولت خدمتگزار در مسیر توسعه بهره‌برداری از نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک ارزیابی کرد و متذکر شد: طبق برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان این برنامه باید 5 هزار مگاوات ظرفیت جدید برق از طریق تولید پراکنده در کشور ایجاد شود و منطقه آزاد انزلی با بهره‌برداری از این نیروگاه نخستین گام را برای استفاده از تکنولوژی نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در استان بر می‌دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول