اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

نیروگاه "زنجان یک" به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: نیروگاه "زنجان یک" در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه "زنجان یک" به بهره‌برداری می‌رسد

علی چهل‌امیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در مجموع احداث چهار نیروگاه برق جزو مصوبات سفر رئیس جمهور در استان زنجان بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیروگاه‌های استان زنجان توسط بخش دولتی احداث شده است که در سال جاری به دست رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: سه مورد از نیروگاه‌ها نیز توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه نیروگاه زنجان یک در آینده‌ای نزدیک عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: مشکلات این نیروگاه در حال حاضر برطرف شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افتتاح این نیروگاه گام بزرگی در توسعه استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از نیروگاه‌های در دست احداث، استان زنجان در زمینه توسعه پایدار بیمه می‌شود، ادامه داد: این نیروگاه‌ها فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد می‌کند.

چهل‌امیرانی با تاکید بر اینکه شرکت برق منطقه‌ای زنجان بر اساس سیاست‌های استان گام برمی‌دارد، تصریح کرد: با بهره‌برداری از چهار نیروگاه مورد نظر نیاز همه سرمایه‌گذاران در استان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه سلطانیه در مجموع در دو فاز احداث می‌شود، یادآور شد: فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم آن که بخش بخار است در آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 648 مگاوات برق در فاز نخست نیروگاه سلطانیه تولید می‌شود، ادامه داد: با افتتاح فاز دوم این نیروگاه میزان تولید برق به یک هزار مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در سایر نیروگاه‌های استان زنجان 500 مگاوات برآورد شده است، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم که این نیروگاه‌ها در دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

چهل‌امیرانی یادآور شد: در مجموع با بهره‌برداری از چهار نیروگاه برق 2 هزار و 500 مگاوات برق در استان زنجان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول