اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان برق صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان علاوه بر تامین نیاز داخلی، استان اردبیل به صادر کننده برق تبدیل شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان برق صادر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو در جلسه ستاد عمران و آبادانی استان اردبیل اظهار داشت: 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت روشنایی بهره‌مند هستند.

وی در ادامه ابراز داشت: 66 درصد تعهدات مسکن روستایی استان اردبیل به صدور پایان کار منجر شده است.

وی افزود: در کنار توجه به مسکن شهری در سال‌های اخیر در حوزه مسکن روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در شهرهای زیر 25 هزار نفر تعهد استان اردبیل احداث 5 هزار و 500 واحد مسکن بوده که بیش از تعهد استان تعداد 5 هزار و 867 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده است.

این مسئول تعداد معرفی‌شدگان را بیش از 102 درصد اعلام کرد و افزود: در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز 55 هزار واحد سهمیه استان بوده که 95 درصد صدور پروانه و حدود 94 درصد نیز معرفی به بانک انجام شده است.

بیگدلو با اعلام اینکه در الزامات بودجه سال 90 هشت درصد اعتبارات رقمی معادل 13 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه یک حرکت مثبت و مناسب را شاهد بودیم به طوری که بنیاد مسکن استان در تهیه و اجرای طرح‌های هادی جزو استان‌های موفق بوده است.

وی در ادامه عملکرد شرکت گاز را نیز یادآور شد و تصریح کرد: ‌اعتبارات این شرکت از منابع داخلی و استانی دو برابر رشد یافته است به طوری که سال گذشته 100 روستا گازرسانی شده و بیش از 43 درصد روستاهای این استان از این نعمت برخوردار هستند در حالی که این میزان برخورداری در مناطق شهری به 97 درصد رسیده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه بیان کرد: در حوزه ارتباطات نیز در تلفن ثابت 334 هزار شماره تلفن و در تلفن همراه نیز 64 هزار مشترک در استان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند به طوری که ضریب نفوذ تلفن ثابت از 27 به 31.5 و همراه از 5.3 به 52.6 رسیده است.

بیگدلو در مورد عملکرد شرکت آب منطقه‌ای نیز ابراز داشت: سال گذشته این مجموعه در حوزه‌های مختلف 9 تا 17 درصد افزایش اعتبارات داشته به طوری که تکمیل سد گیوی، آبگیری آن و همچنین تکمیل پایاب سد سبلان با 15 هزار هکتار اراضی آبیاری و سد احمدبیگلو نیز با ظرفیت آبیاری 3 هزار و 600 هکتار در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگدلو با بیان اینکه عملیات اجرایی 26 مجتمع آبرسانی به جد دنبال می‌شود تا با تکمیل آن اهالی روستاهای مختلف از این نعمت بهره‌مند شوند، افزود: در سال گذشته 5 هزار و 800 متر مکعب در این حوزه برداشت داشتیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول