اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش متخصصان داخلی محقق شد

احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس از احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی در پارس جنوبی توسط سازندگان داخلی خبر داد.

احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه محمدمهدی توسلی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در کشور است و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شاهد تلاش مضاعفی برای رشد و توسعه این منطقه هستیم.

وی افزود: حجم و کیفیت کار در این منطقه نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس از احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی در پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: با انتخاب پیمانکار EPC احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی منطقه یک پارس جنوبی(عسلویه)، ظرفیت 1000 مگاواتی موجود نیروگاه پارس جنوبی به 1500 مگاوات افزایش خواهد یافت.

توسلی‌پور تصریح کرد: طرح احداث و توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی به شرکت ایرانی فرآب واگذار شده و عملیات اجرایی این پروژه ظرف مدت یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر سه واحد سیکل ترکیبی آن پس از 36 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول یادآور شد: تمام مراحل مهندسی، ساخت و نصب تجهیزات احداث این واحد نیروگاهی توسط سازندگان و پیمانکاران داخلی انجام خواهد شد که با اجرای این طرح، نخستین نیروگاه ملی با سهم داخلی‌سازی صددرصدی احداث شده و تولید برق آن در اختیار  پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی قرار خواهد گرفت.

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: ظرفیت 500 مگاواتی جدید در پارس جنوبی که به روش سیکل ترکیبی ایجاد خواهد شد به منظور برق‌رسانی به پالایشگاه فازهای12، 13، 14، 19 و 22 تا 24 پارس جنوبی مستقر در منطقه پارس 2 (تنبک) در نظر گرفته شده است.

توسلی‌پور عنوان کرد: خط انتقال برق400 کیلو ولت ارتباطی نیروگاه عسلویه به فازهای منطقه پارس2 نیز به طول 68 کیلومتر با پیشرفت 94 درصدی در دست احداث است و با توجه به اولویت برق‌رسانی به پالایشگاه فاز12، بخشی از ظرفیت مازاد نیروگاه یک‌هزار مگاواتی موجود این منطقه با خط 400 کیلوولت مذکور به تامین تقاضای برق فاز 12 که توسط کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی در حال اجراست، اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول