اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال اظهارات سینما‌داران مطرح شد

جداسازی زن و مرد در مکان‌های فرهنگی ادعای واهی است

خبرگزاری فارس: مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اردبیل جداسازی و تفکیک زن و مرد در مکان‌های فرهنگی از سوی نیروی انتظامی را ادعایی واهی و کذب خواند.

جداسازی زن و مرد در مکان‌های فرهنگی ادعای واهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نامه‌ای که صبح امروز از سوی مرکز اطلاع‌رسانی و اطلاعات فرماندهی انتظامی اردبیل در پاسخ به اظهارات اخیر سینما‌داران استان و اظهارات معاون امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با خبرگزاری فارس و برخی از رسانه‌ها ارسال شد، اعلام شده که چنین ادعاهایی که پلیس در صدد تفکیک زن و مرد در مکان‌های فرهنگی و سینما‌هاست ادعای واهی است و نباید به آن دامن زده شود.

در این نامه آمده است: مقام مصاحبه‌کننده از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل بدون بررسی اقدام به بیان مطالب واهی و بی‌اساس کرده در صورتی که اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان هیچ الزامات اجرایی و یا بخشنامه‌ای با محتوای جداسازی یا تفکیک زن و مرد نه تنها در سینماها بلکه برای سایر اماکن فرهنگی صادر نکرده است.

در نامه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به دفاتر خبرگزاری‌ها تصریح شده است: مصاحبه‌کننده و همچنین سینما‌داران بدون اشرافیت به حیطه وظایف قانونی اداره زیر‌نظرشان رد حالی سخن از فرهنگ‌سازی در جامعه به میان آورده و به احتمالی قوی آن را جزو وظیفه نیروی انتظامی یا دیگر دستگاه‌ها دانسته در صورتی که برابر قانون حفظ ارزش‌های والای اسلامی و ملی در حوزه فرهنگ از ارکان و وظیفه ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در بخش پایانی این نامه اظهار شده است: مصاحبه‌کننده عملکرد نیروی انتظامی را در مقابله با هنجار‌شکنی ناکار‌آمد عنوان و اقدامات قانونی پلیس در این راستا را سبب بروز تبعات مختلف اجتماعی تلقی و تنها آن را با ادعای واهی محکوم کرده در صورتی که برابر ادعای خودشان نبود پویایی و وجود مشکلات و تنگناها در سینماهای مرکز استان که از اماکن اثر‌گذار در فرهنگ جامعه است نشان از ضعف مدیریت معاونت امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دارد.

انتهای پیام/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول