اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

76 درصد مشترکین روستایی الگوی صحیح مصرف را رعایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار خراسان‌رضوی گفت: 76 درصد مشترکین روستایی استان، الگوی صحیح مصرف را رعایت می‌کنند.

76 درصد مشترکین روستایی الگوی صحیح مصرف را رعایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی، محمد دانشگر از وجود 2 هزار و557 روستای بالای 20 خانوار با جمعیتی افزون بر یک‌ میلیون و 750 هزار نفر در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 228 روستا تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

وی اظهار داشت: آمار سرشماری سال 90 نشان می‌دهد که بیش از 28 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی با اشاره به وجود افزون بر 471 هزار مشترک در روستاهای استان گفت: از این بابت نیز در کشور رتبه اول را داریم.

دانشگر ادامه داد: الگوی صحیح مصرف در روستاها بین 15 تا 18 مترمکعب در ماه برای هر خانوار بوده و براساس نگاه حمایتی دولت به بخش آب شرب روستاها تنها 30 درصد تعرفه آب شهری است.

وی با اشاره به اینکه 76 درصد مشترکین روستایی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، افزود: این مشترکین تنها 48 درصد آب تولیدی را به مصرف می‌رسانند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی 10 درصد مشترکین روستایی مصرفی بیش از دو برابر الگوی مصرف یعنی 36 مترمکعب در ماه دارند که 20 درصد آب تولیدی توسط آنان مصرف می‌شود.

دانشگر یکی از چالش‌های این شرکت در ارتباط با مصارف بالای مشترکین که دامنه آن گاهی به 250 تا 400 مترمکعب در ماه می‌رسد را استفاده از آن برای دام ذکر کرد و بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی برای عدم مصرف آب شربی که با هزینه‌های بالا تهیه و بهداشتی می‌شود برای مصارف دام تاکید کرد.

وی هزینه تهیه هر مترمکعب آب برای این شرکت را به طور متوسط بیش از یک ‌هزار و 100 تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ما از مشترکین روستایی به طور میانگین برای هر مترمکعب تنها 101 تومان دریافت می‌کنیم. 

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول