اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

تعاونی‌ها نقش تاثیرگذاری در اقتصاد ملی کشور دارند

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف تولید و اشتغال نقش تاثیرگذاری در اقتصاد ملی کشور دارند.

تعاونی‌ها نقش تاثیرگذاری در اقتصاد ملی کشور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تعاون یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در قرآن نیز به این امر مهم تاکید شده چرا که تعاون و برادری و همکاری راهگشای بسیاری از مشکلات است.

وی اضافه کرد: تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر و به دنبال آن حل مشکل مسکن بسیاری از افراد از طریق این تعاونی‌ها، شاهدی بر این مدعاست.

مشاور وزیر کار در هرمزگان به ظرفیت‌های متنوع استان در خصوص تشکیل تعاونی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در راستای طرح توسعه کشاورزی، تاکنون شش هزار و 85 نفر ثبت نام و تایید صلاحیت شده و پرونده آنها به بانک عامل ارسال شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این خصوص تا پایان سال فرصت‌های شغلی بسیاری در این بخش محقق خواهد شد.

راستی در ادامه با اشاره به اینکه بنا به توصیه مقام معظم رهبری در برنامه 20 ساله توسعه باید 25 درصد اشتغال و تولید در بخش تعاونی‌ها صورت پذیرد، بر این امر تاکید کرد و بیان داشت: نگاه ما در برنامه‌ریزی‌ها باید به این سمت باشد.

مشاور وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از وزارتخانه به عنوان یک مجموعه حمایتی نام برد و افزود: این اداره از تمام امکانات خود برای اجرای طرح پزشک خانواده استفاده خواهد کرد.

در ادامه این جلسه معاون تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به در پیش بودن هفته تعاون از برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر و  افتتاح طرح‌های مختلف تعاونی خبر داد و گفت: در طرح تعاونی‌های برتر 58 تعاونی ثبت نام کردند که 38 تعاونی با توجه به شاخص‌های مورد نظر مورد تایید قرار گرفتند که از این تعداد 15 تعاونی در گرایش‌های مختلف به عنوان نمونه انتخاب شدند.

موسی نجفی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 67 تعاونی با 648 نفر عضو ثبت شده است و همچنین دو هزار و640 نفر ساعت به آنان آموزش داده شده است.

در این جلسه جاسم محمدی مدیرکل بهزیستی استان نیز خواستار جمع آوری زکات فطریه کارکنان زیر مجموعه در راستای کمک به افراد تحت پوشش این سازمان شد.

اطلاع رسانی در خصوص مزایای طرح پزشک خانواده برای بازنشستگان، تعاونگران، روستاییان و تشکیلات کارگری و کارفرمایی، پیگیری لازم در خصوص زکات فطری برای کمک به مددجویان بهزیستی، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت زنان سرپرست، فراخوان برای حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با تعاون و پیگیری مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر و تسریع در اتمام پروژه‌ها مسکن مهر از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول