اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

50 شرکت تعاونی در استان مرکزی به ثبت رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از ثبت 50 شرکت تعاونی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

50 شرکت تعاونی در استان مرکزی به ثبت رسیده است

ناصر شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف توزیعی، تولیدی، صنعتی و خدماتی به ثبت‌ رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این تعداد تعاونی، 490 نفر فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی سرمایه ‌اولیه راه‌اندازی این تعاونی‌ها را 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس سهمیه ابلاغی به استان مرکزی امسال 250 شرکت تعاونی در استان راه‌اندازی می‌شود که بدون شک با راه‌اندازی این تعاونی‌ها بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری جوانان برطرف خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته 246 شرکت تعاونی فعالیت خود را در استان آغاز کردند خاطر نشان ساخت: فعالیت این تعاونی‌ها به ویژه در بخش تولیدی و صنعتی نقش بسیار مؤثری در افزایش صادرات دارد که امید می‌رود با راه‌اندازی این تعاونی‌ها شاهد افزایش صادرات غیر نفتی در کشور باشیم.

شیخی ادامه داد: تعاون در رشد و ترقی اقتصاد کشور از جمله ایجاد اشتغال، تولید ثروت و توسعه عدالت نقش بسیار مهمی دارد، چرا که می‌تواند به پیشرفت جدی کشور کمک کرده و در اعمال و حاکم کردن عدالت نقش بسزایی ایفا کند.

به گفته وی بخش تعاون در استان طی سال‌های اخیر علاوه بر ایجاد اشتغال، در زمینه تولید و حتی ساخت مسکن نقش بسیار گسترده‌ای ایفا کرده است.

وی با تاکید بر جایگاه تعاون در اسلام و نقش آن در اقتصاد کشور تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ها و اهداف اقتصادی کشور، فعالیت تعاونی‌ها در کشور کمک زیادی به پیشرفت امور می‌کند که باید بیش از گذشته مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول