اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون خلیل‌آباد:

ایجاد شرکت‌های تعاونی شکوفایی اقتصاد را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد گفت: شرکت‌های تعاونی با ایفای نقش خود می‌توانند در عرصه اقتصاد کشور سهیم باشند و اشتغال تثبیت شده را در جامعه ایجاد کنند.

ایجاد شرکت‌های تعاونی شکوفایی اقتصاد را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد عصر امروز در نشست با جمعی از علاقه‌مندان به تشکیل تعاونی در این شهرستان گفت: تعاونی‌ها در بهره‌وری و توانمندسازی می‌توانند از دو اصل دیگر اقتصادی نظام اسلامی سرآمدتر باشند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد با اعلام اینکه تعاونی در قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از پایه‌های اقتصادی در کنار دو اصل اقتصاد دولتی و خصوصی قرار دارد، اظهار داشت: دولت و مسئولان نظام در سپردن امور، همیشه بخش تعاونی را در اولویت قرار داده‌اند.

نوری ارائه آموزش رایگان را با هدف ارتقای بهره‌وری توسط این اداره به اعضای تعاونی‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد شرکت تعاونی آن هم با حضور افراد نخبه و فارغ‌التحصیلان فرصت مناسبی را برای شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان برومند فراهم می‌آورد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام هر اموری در قالب تعاونی در سطح شهر و روستا را ممکن دانست و گفت: برای ایجاد شرکت‌های تعاونی در سال جاری اعتباراتی اختصاص یافته است که این تسهیلات در اختیار تعاونی‌های تولیدی جدید در هر شاخه فعالیت قرار می‌گیرد.

نوری خطاب به جوانان و فارغ‌التحصیلان که در این جلسه شرکت داشتند، اظهار داشت: با ایجاد شرکت تعاونی می‌توانید خود کارفرمای خود باشید و با ایجاد فرصت‌های شغلی دیگر، تعدادی دیگر از همشهریان را جذب کار کنید.

وی نیز به فارغ‌التحصیلان در رشته‌های پزشکی و مهندسی اعلام کرد: ایجاد شرکت‌های تعاونی خدمات بهداشتی درمانی، تولیدی و خدماتی در سطح شهر و دهستان‌ها با اولویت توسط این اداره پس از اخذ مجوز لازم دنبال می‌شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد براساس سیاست‌های توسعه بخش تعاون، تمهیداتی را دولت برای تعاونی‌ها در نظر گرفته است که مشوق‌های مالیاتی به میزان 20 درصد بیش از بخش غیر تعاونی، تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای اعضای شاغل در هر تعاونی به میزان 20 درصد، ارائه مشاوره و آموزش به صورت رایگان و سایر اولویت‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌های تعاونی را در کنار خدمات ذکر شده بیان کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول