اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته است

ورود 400 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بیش از 400 هزار گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تا امروز به آذربایجان‌غربی وارد شده و از مناطق دیدنی این استان بازدید کرده‌اند.

ورود 400 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین امامی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این حوزه تلاش زیادی شده آذربایجان‌غربی در شاخص جذب گردشگر خارجی رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری برای جذب هفت میلیون گردشگر خارجی برای سراسر کشور هدف‌گذاری شد که در این ارتباط سهمیه آذربایجان‌غربی حدود 780 هزار نفر تعیین شد ولی با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر طبیعی، تاریخی و .. بیش از این میزان می‌توان گردشگر جذب کرد به طوری که در چهار ماه نخست سال جاری بخش عظیمی از این تعهد عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته بیش از سه میلیون نفر گردشگر از مناطق مختلف جهان به کشورمان سفر کرده و از مناطق دیدنی و جاذبه‌های مختلف آن بازدید کردند بنابراین ارتقا دادن سه میلیون نفر به هفت میلیون نفر وجود همت جمعی در بین مسئولان استان‌ها را می‌طلبد به طوری که در آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استان‌های تاثیرگذار در این حوزه، باید نسبت به بسترسازی اهتمام شود.

امامی با بیان اینکه 101 نوع گردشگری تاکنون تعریف شده است، بیان داشت: گردشگری برای تجارت و انجام امور بازرگانی یکی از مهم‌ترین انواع گردشگری را شامل می‌شود به طوری که در این استان ورود گردشگر به قصد تجارت را به وفور شاهد هستیم و روزانه افراد زیادی به این دلیل، استان ما را مقصد خود قرار می‌دهند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی وجود ابنیه تاریخی را یکی از علل گرایش مسافران اعم از داخلی و خارجی به این استان عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون بین 20 هزار تا 25 هزار نفر از مجموعه تاریخی تخت سلیمان تکاب بازدید کنند که به این قبیل افراد عنوان گردشگر فرهنگی و تاریخی اطلاق می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول