اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان:

28 منطقه حفاظت شده در همدان جاذب گردشگر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: 28 منطقه حفاظت شده در سطح استان همدان جاذب گردشگر هستند که در چند منطقه حفاظت شده اقداماتی انجام شده است.

28 منطقه حفاظت شده در همدان جاذب گردشگر هستند

اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاهی همدان در جذب گردشگر اظهار کرد: در بین ظرفیت‌های دانشگاهی تعداد زیاد دانشگاه با ظرفیت بالا باعث حضور گردشگران و مسافران و افرادی خارج از استان می‌شود.

وی ادامه داد: در این بخش علاوه بر دانشجویان مقیم در استان، جمعیتی عظیم از خانواده دانشجویان نیز در همدان حضور می‌یابند که در بحث‌های جانبی از مکان‌های دیدنی بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل خارج از کار سازمان میراث فرهنگی جاذبه است که یکی از این موارد کوهستان است که به عنوان اثر طبیعی ثبت شده است اما منابع طبیعی متولی است و مناطق حفاظت شده به محیط زیست مربوط می‌شود.

وی با اشاره به 28 منطقه حفاظت شده در سطح استان همدان خاطرنشان کرد: در همین راستا در چند منطقه حفاظت شده اقداماتی برای کارهای سرمایه‌گذاری آماده شده است و مطالعات انجام شده که باغ میوه در همین راستا قرار دارد.

بیات یادآور شد: در سراب گاماسیاب، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند سالی است که دنبال می‌شود اما مشکلاتی چون احداث سد گرین نهاوند در منطقه گاماسیاب بعد از تصویب منطقه نمونه گردشگری معطلی کار را بالا برد که این روزها در حال رفع مشکل هستیم و آخرین مکاتبات حکایت از رفع مشکل در وزارت نیرو دارد.

وی با اشاره به منطقه علیصدر اذعان کرد: در منطقه نمونه گردشگری علیصدر اقداماتی انجام شده است به طوری که بالغ بر 110 هکتار زمین آماده شده و سرمایه‌گذار قرارداد بسته و کارهایی نیز برای جذب گردشگران بیشتر انجام شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: در میراث فرهنگی نیز استان همدان دارای سابقه بالا و ارزشمندی است و دارای تاریخ بزرگ و سترگی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 3 هزار و 100 سال تاریخ زنده را در استان شاهد هستیم و وجود کتیبه‌های تاریخی گنجنامه، تپه هگمتانه و تپه تاریخی نوشیجان و آثار متعدد در استان، مبین بر این تاریخ زنده در استان هستند.

بیات در پایان ابراز داشت: با وجود پراکنش موجود در استان ما بستر خوبی را برای جذب گردشگر داخلی و خارجی داریم که گردشگران اروپایی می‌توانند از آثار تاریخی، فرهنگی و تمدن باستانی همدان بازدید کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول