اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

آموزش 500 مهماندار حمل و نقل جاده‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از برگزاری آموزش 500 مهماندار حمل و نقل جاده‌ای استان در سال جاری خبر داد.

آموزش 500 مهماندار حمل و نقل جاده‌ای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مهمانداران حمل و نقل جاده‌ای گیلان در سالن اجتماعات شهدای حمل و نقل استان اظهار کرد: آموزش دست‌اندر‌کاران بخش حمل و ‌نقل جاده‌ای استان زمینه افزایش بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه آموزش رکن اصلی افزایش ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری است، افزود: نتیجه آموزش مهمانداران ارتقای سطح خدمات به مردم استان، مسافران و گردشگران است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: بخش دولتی و خصوصی حمل و نقل جاده‌ای این استان برای خدمت بیشتر به مردم بسیج شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهمانداران با ارتباط مستقیمی که با مسافران دارند پیام‌آوران محبت، احترام، رعایت اخلاق اسلامی و حامی حقوق آنها هستند، تصریح کرد: مهمانداران نمونه استان در دوره‌های آموزشی و ارزیابی‌های پژوهشی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان شناسایی و تجلیل می‌شوند.

* آموزش اخلاق حرفه‌ای به مهمانداران

علیپور آموزش مهمانداران را موجب ارتقای جایگاه شغلی آنها و افزایش بهره‌وری و تامین رفاه حال مسافران دانست و بیان کرد: استفاده مطلوب از منابع انسانی، ایجاد انگیزش و روحیه، تشریک مساعی و همکاری تنها با آ‌موزش نیروی انسانی امکان‌پذیر است.

وی آموزش و بهسازی را عامل اصلی بینش، بصیرت، توانایی و مهارت بیشتر دست‌اندر‌کاران هر بخش دانست و یادآور شد: اجرای آموزش‌های بدو و ضمن خدمت مهمانداران نشان‌دهنده حساسیت ویژه این اداره کل بر رعایت حقوق مسافران است.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش مهمانداران در دو بخش عمومی و اختصاصی انجام می‌شود، متذکر شد: در بخش عمومی مباحث جایگاه و اهمیت شغل مهمانداری و لزوم آموزش، دوره سلامت شغلی، دوره اطفای حریق و دوره کمک‌های اولیه و امداد و نجات و در بخش تخصصی نیز اخلاق حرفه‌ای، قوانین و مقررات و مهارت‌های رانندگی آموزش داده می‌شود.

وی، آموزش مهمانداران را موجب افزایش خدمات و رضایت مسافران و ترغیب مردم به استفاده از ناوگان عمومی عنوان کرد.

* فعالیت روزانه 60 سرویس وی آی ‌پی در گیلان

علیپور با تصریح بر اینکه راه‌اندازی سرویس‌های وی آی ‌پی که رفاه حال مسافران را بیش از پیش مورد توجه دارد از برنامه‌های مهم سال جاری است، خاطرنشان کرد: اکنون روزانه بیش از 60 سرویس وی آی ‌پی در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر گزینش افراد صلاحیت‌دار برای مهمانداری ناوگان حمل و نقل مسافری از طرف این شرکت‌ها، اظهار کرد: تمام مهمانداران باید در طرح مذکور شرکت کنند و با گرفتن گواهی لازم بتوانند به عنوان مهماندار در ناوگان مسافری استان فعالیت داشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان درباره اهمیت گزینش، استخدام و آموزش مهمانداران بخش خصوصی اذعان کرد: مهمانداری در صنعت حمل و نقل جاده‌ای باید مورد بازنگری جدی مسئولان موسسه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل قرار گیرد و تکریم مسافران در طول سفر بر پایه رفتار مناسب پی‌ریزی شود.

وی آموزش مهمانداران را با همکاری کانون و انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافر گیلان ذکر کرد.

به گزارش فارس، در نخستین دوره آموزشی مهمانداران حمل و نقل جاده‌ای گیلان، 35 نفر از مهمانداران اتوبوس‌های بین شهری به مدت 15.5 ساعت و در دو روز متوالی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول