اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مسئولان سازمان توسعه تجارت هنگ‌کنگ صورت گرفت

بازدید از شهرک بزرگ صنعتی شیراز

خبرگزاری فارس: مسئولان سازمان توسعه تجارت هنگ‌کنگ از شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کردند.

بازدید از شهرک بزرگ صنعتی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،در این بازدید که بعد از ظهر امروز صورت گرفت، استفان وونگ مدیر سازمان توسعه تجارت هنگ‌کنگ در منطقه خاورمیانه و آفریقا از سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در بخش‌های صنایع برق، الکترونیک و مواد غذایی بازدید و با ظرفیت‌های شهرک صنعتی شیراز در بخش تولید و صنعت آشنا شد.

در این بازدید که با هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری بین استان فارس و منطقه هنگ‌نگ و همچنین بررسی زمینه‌های فی‌مابین برگزار شد.

در این بازدید همچنین مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود پرداختند.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به بازدید هیئت هنگ‌کنگ از تعدادی واحدهای شاخص در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در بخش‌های صنایع برق و الکترونیک و صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حضور این هیئت منجر به تنظیم تفاهم‌نامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با فعالان صنعتی و تجاری فارس می‌شود.

سیدمحمود قیومی افزود: پیش‌نویس این تفاهم‌نامه با هدف افزایش صادرات محصولات صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی فارس آماده شده است و تا یک ماه آینده به امضای طرفین می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: برپایی سمینار توسعه مبادلات تجاری فارس و هنگ‌کنگ در شیراز، افزایش مبادلات تجاری بین دو منطقه، اعزام هیئت‌های تجاری نمایشگاهی فارس به هنگ‌کنگ، گسترش تعاملات اقتصادی میان دو کشور هنگ‌کنگ و ایران و نیز بررسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و ارتقای همکاری‌های صنعتی و تجاری بین طرفین از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی از برگزاری همایش معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های بخش صنعت، معدن و کشاورزی و تجارت استان فارس به تجار و فعالان اقتصادی هنگ‌کنگ تا یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: این موارد می‌تواند منجر به توسعه همکاری‌ها و ارتقای سطح صادرات استان فارس شود.

استفان وونگ مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای سازمان توسعه تجارت هنگ‌کنگ نیز با اشاره به بازدید خود از برخی صنایع، توانمندی‌های صنعت استان فارس را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این موضوع می‌تواند سبب ارتقای همکاری‌های دو طرف شود.

استفان وونگ خاطرنشان کرد: در عین حال وجود تحریم‌ها، همکاری‌های خود را در بخش تجارت با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهیم و هم‌اکنون نیز تبادلات خوبی داریم.

وی با بیان اینکه استان فارس در زمینه کشاورزی نیز مطرح است، گفت: ما آمادگی خود را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس، سفر هیئت تجاری هنگ‌کنگ در راستای گسترش تعاملات اقتصادی میان دو کشور هنگ‌کنگ و ایران و نیز بررسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و ارتقای همکاری‌های صنعتی و تجاری بین طرفین انجام شد.

آشنایی با ظرفیت‌های صنعتی فارس و نحوه سرمایه‌گذاری در این استان، بررسی راهکارهای گسترش روابط تجاری، نحوه بازاریابی کالاها و محصولات تولیدی استان فارس در کشور هنگ‌کنگ از دیگر اهداف سفر دو روزه هیئت هنگ‌کنگی به فارس بود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول