اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم اعتکاف 200 دانش‌آموز شهرقدسی آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس از آغاز مراسم اعتکاف 200 دانش‌آموز این شهرستان از امروز و در دهه آخر ماه مبارک رمضان خبر داد.

مراسم اعتکاف 200 دانش‌آموز شهرقدسی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، علی جلیل‌زاده عصر امروز در این مراسم افزود: هدف از برگزاری این مراسم معنوی ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص)، تقویت روحیه معنوی، خودباوری، صبر، خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس، حضور فعال دانش‌آموزان در برنامه‌های دینی، انس و الفت بیشتر با قرآن کریم و آمادگی برای فردایی بهتر با سرمشق قرار دادن دستورات قرآن است.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف از امروز به مدت سه روز با همکاری  اداره آموزش و پرورش با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس گفت: تشکیل حلقه‌های صالحین، بیان احکام و معارف، ذکر دعا و مناجات ماه مبارک رمضان، برپایی نماز جماعت، جلسات بحث و گفت‌وگو، بیان خاطرات شهدا، رزمندگان و جانبازان، پخش کلیپ‌های معرفتی و بصیرتی و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور مسئولان و اولیای دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های اعتکاف سه روزه دانش‌آموزان در این شهرستان است.

جلیل‌زاده یادآور شد: شرکت دانش‌آموزان در این آیین به صورت رایگان بوده و پذیرایی در زمان افطاری، سحری و میان وعده‌ها به صورت کامل انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده از سوی این اداره در ماه مبارک رمضان، افزود: برنامه‌های خاص فرهنگی و تبلیغی در این ماه به اوج خود می‌رسد.

این مسئول گفت:‌ هر سال که از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد با رشد حضور مردم در مراسم‌های مذهبی به ویژه مراسم شب‌های قدر روبه‌رو هستیم.

جلیل زاده با بیان اینکه عوامل مختلفی موجب این حضور گسترده می‌شوند خاطرنشان کرد: مساجد و امامزاده برنامه مدون و تعریف شده‌ای برای این ماه تدارک دیدند و‌ این برنامه‌ها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها و مطبوعات اطلاع‌رسانی شد که این امر می‌تواند در حضور جوانان نقش داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس ادامه داد:‌ وجود مبلغین توانمند و مخلص و علاقمندی قشر جوان به حضور در محافل مذهبی از دیگر دلایلی است که در سال‌های اخیر به ویژه در سال جاری حضور جوانان را در محافل مذهبی و مساجد افزایش داده است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول