اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مناطق زلزله‌زده نیازمند تجهیزات نگهداری از احشام هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی گفت: برای نگهداری و محافظت از احشام روستاییان آسیب‌دیده از وقوع زلزله، 100 هزار متر فنس فلزی مورد نیاز است.

مناطق زلزله‌زده نیازمند تجهیزات نگهداری از احشام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی بعدازظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده استان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اکثر ساکنان این مناطق را افراد بهره‌بردار بخش‌های مختلف کشاورزی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در زمان وقوع این حادثه، احشام در چرا بوه و به اکثر دامداری‌ها، آسیب و خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: به منظور حمایت و یاری رساندن به این افراد، تا احداث جایگاه مناسب برای نگهداری احشام، 100 هزار متر مربع فنس فلزی مورد نیاز است که باید خریداری شده و به مناطق آسیب‌دیده ارسال شود تا احشام از گزند حیوانات وحشی در امان بمانند.

عبداللهی تصریح کرد: اکیپ‌های کارشناسی این معاونت به مناطق حادثه‌دیده اعزام شده‌اند تا در حداقل زمان ممکن اقدامات لازم برای برآورد خسارات وارده به بخش دام، طیور و شیلات در این شهرستان‌ها اقدام کنند.

وی افزود: مرغداری‌های شهرستان هریس بین 30 تا 70 درصد و اماکن دامی سنتی شهرستان اهر بین 70 تا صد‌در‌صد آسیب دیده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی اظهار کرد: به بعضی از استخر‌های پرورش آبزیان به دلیل قطع برق و یا ترکیدگی ناشی از وقوع زمین‌لرزه در این شهرستان، خسارت جدی وارد آمده است.

عبداللهی، مهم‌ترین اقدامات مورد نیاز در مناطق زلزله‌زده را جمع‌آوری احشام بهره‌برداران و حصارکشی دام‌ها برای محافظت از گزند حیوانات وحشی اعلام کرد.

وی گفت: برآورد خسارت وارده به دامداران برای پرداخت غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول