اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون همدان:

جمع‌آوری واحدهای خونی برای ارسال به مناطق زلزله‌زده ادامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون همدان گفت: با توجه به اینکه مجروحان حادثه زلزله آذربایجان شرقی تا چند روز آینده به خون نیاز دارند، جمع‌آوری واحدهای خونی در همدان برای ارسال به مناطق زلزله‌زده ادامه دارد.

جمع‌آوری واحدهای خونی برای ارسال به مناطق زلزله‌زده ادامه دارد

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آمادگی همدان برای ارسال واحدهای خونی برای کمک به مجروحان زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: دو روز قبل از وقوع زلزله در آذربایجان‌ شرقی، در راستای کمک به بیماران و حجم جراحی‌‌هایی که در تهران صورت می‌گیرد، 350 واحد خون به تهران ارسال شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در ماه رمضان خیلی از پایگاه‌ها با کمبود خون مواجه هستند، ذخایر خونی اندکی در پایگاه‌ها وجود دارد که همین امر موانعی را برای ارسال واحدهای خونی برای کمک به زلزله‌زدگان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان تصریح کرد: شرایط ماه رمضان طوری نیست که هر استانی توانایی این را داشته باشد که نیاز خود را تأمین و به استان دیگری نیز کمک کنند اما در هر صورت کمک به هم‌نوع باید در اولویت‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دو شب گذشته تعداد مراجعان بر خلاف کمرنگ بودن اطلاع‌رسانی، بسیار افزایش یافته است به طوری که خیلی‌ها نیز تماس گرفتند که با راهنمایی سازمان به فردا شب موکول ‌شد.

محمدی از برنامه‌ریزی سازمان برای افزایش ذخایر خونی و ارسال به منطقه زلزله‌زده خبر داد و گفت: برنامه ما این است که ذخایر را طی شب‌های آینده افزایش دهیم که در این راستا با روابط عمومی آذربایجان شرقی تماس داشتیم تا طی روزهای آتی واحدهای خون را به آن جا ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه مجروحان حادثه زلزله تا چند روز آینده به خون نیاز دارند، افزود: بیماران بستری شده در بیمارستان‌های آذربایجان چند روزی به خون احتیاج دارند و ما اعلام آمادگی کردیم تا بر اساس اعلام نیاز آنها خون را به این مناطق ارسال کنیم.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه ذخایر خونی را جمع کرده و هدف ما کمک به مردم زلزله‌زده است، افزود: امشب به دنبال افزایش پرسنل سازمان برای اهدای خون مردم هستیم تا بتوانیم بیشتر در خدمت مردم باشیم و مردم نیز باید طوری برنامه‌ریزی کنند که اهدای خون تنها یکی دو شب اول نباشد.

وی اضافه کرد: اهدای خون در این چند روز باید همراه با برنامه ممتدی باشد چرا که احتمال اینکه بیماران ناشی از حوادث زلزله زیاد به خون نیاز داشته باشند، وجود دارد و اهدای خون باید با برنامه‌ریزی در روزهای آتی ادامه یابد.

محمدی ضمن تشکر از حضور مردم در چند روز گذشته برای اهدای خون یادآور شد: معمولاً مردم به علت شرایط روزه برای اهدای خون در ساعات صبح  کمتر حضور می‌یابند که همین امر موجب ازدحام و شلوغی در شیفت شب می‌شود در حالی که افراد روزه‌دار چند ساعت بعد از سحری و تا ساعت 11 صبح می‌توانند اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم قبل از حضور با سازمان تماس داشته باشند، افزود: افرادی برای اهدای خون مراجعه می‌کنند که شرایط خاص را داشته باشند چرا که در ابتدا ما باید مسئولیت اهداکننده را بپذیریم.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون باید شرایطی چون وزن بالای 50 کیلوگرم، عدم داشتن بیماری خاص و سن پایین 18 سال و بالای 60 سال نداشته باشند که در این صورت می‌توانند اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول