اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزه:

روز قدس ریشه در تفکرات دینی و انسانی ملت ایران دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزه گفت: روز قدس در تفکرات دینی، ملی و انسانی ملت ما جایگاه خاصی دارد و در این راستا کشورهای اسلامی با کنار گذاشتن اختلافات در روز قدس به یاری مسلمانان جهان بشتابند.

روز قدس ریشه در تفکرات دینی و انسانی ملت ایران دارد

حجت‌الاسلام غلامرضا شرعی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به فسلفه وجودی روز قدس و راهپیمایی عظیم مردم ایران اسلامی در این روز، اظهار داشت: با توجه به سخن حضرت علی(ع) که می‌فرمایند همیشه دشمن ستمگران و یاور مسلمانان باشیم، ما به‌عنوان یک مسلمان وظیفه داریم وقتی ملتی مورد ظلم قرار می‌گیرد از آنها دفاع کنیم.

امام جمعه شهرستان فیروزه افزود: از لحاظ ملی رژیم صهیونیستی از دشمنان ملت ما محسوب می‌شود و از اول انقلاب تاکنون ما را تهدید به جنگ نظامی و دیگر تهدیدهای متفاوت کرده پس حتی اگر مسلمان نباشیم نیز باید با غیرت ملی که در ملت ما وجود دارد در مقابل این استکبار جهانی بایستیم و از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با حملات بی‌وقفه خود علیه مردم فلسطین نه تنها میلیون‌ها نفر را آواره بلکه هزاران نفر را به اسارت در آورده و هزاران نفر دیگر را به شهادت رسانده است و همواره به دنبال حیات شیطانی خود بوده است.

شرعی تصریح کرد: اتحاد مسلمانان از فلسفه‌های روز قدس است، مسلمانان با تمسک به آموزه‌های دینی و اسلامی باید با یکدیگر هماهنگ شوند تا دست اسرائیل را از منطقه کوتاه کنند.

امام جمعه شهرستان فیروزه  یادآور شد: با توجه به اینکه دست آمریکایی‌ها از مصر کوتاه شده و حرکت بدلی که در سوریه ایجاد کرده‌اند روز قدس امسال از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به تحولات منطقه و کشتار مسلمانان میانمار اظهار کرد: امسال روز قدس از حساسیت بالایی برخوردار است پس بهتر است کشورهای اسلامی اختلافات خود را کنار بگذارند و به یاری مسلمانان جهان بشتابند.

شرعی در ارتباط با حضور مردم در روز قدس افزود: حضور مردم در این سال‌ها در مراسم‌های معنوی همانند شب‌های قدر پررنگ تر شده و این یعنی مردم به معنویات اهمیت بیشتری می‌دهند بنابراین در این راستا با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس مقابله و ایستادگی با مستکبران عالم را به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه شهرستان فیروزه گفت: روز قدس امسال در تمام کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و قطعاً شاهد حضور گسترده مسلمانان سراسر جهان هستیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول